Yaklaşık 6
yıllık bir dönemde başımdan geçen farklı müşteri deneyimlerimi okuyucularla
paylaşabileceğim bir kitap kaleme aldım. Bu süreçte tecrübe ettiğim deneyimleri
okuyuculara ileterek haksızlığa uğradıklarını hissettikleri anlarda onları
harekete geçirecek, onlara ilham verecek yaşanmışlıkları sunmak istedim. Sade bir müşteri olarak
gerçekten haksızlığa uğradığımı gördüğüm, bazı şeylerin düzeltilebileceğine
inandığım anlarda o kurumla ilgili bir şeyler kaleme alıp insanlara başımdan
geçenleri ve buna karşı aldığım aksiyonları aktardım. Benim radarıma giren
firmalar Hepsiburada, Shell, Carrefour, Anadolu Jet, Garanti Bankası, Akbank,
Gloria Jeans gibi pek çoğumuzun işinin düştüğü, yolunun geçtiği kurumlar oldu. Bu
durum, bu firmaların her daim müşterilerini mutsuz ettiği anlamına gelmediği
gibi bu firmalarla aynı sektörde yer alan rakiplerinin de sorunsuz olduğu
anlamı taşımamaktadır.
Özellikle
teknolojinin hayatımıza girmesi ve sosyal medya kanallarının aktif kullanımı
ile firmalara ulaşmanın, sorunumuza çözüm aramanın çok kolay hale geldiği bir
dönemdeyiz. Bununla beraber, firmalar da sosyal medyada oluşabilecek olumsuz
bir algının kendilerine negatif bir dönüş yaratacağının bilincinde. Bu da
firmaların özellikle bu kanallardan gelen şikayet ve geri bildirimleri daha
özenli ve daha profesyonel yönetmesine sebep oluyor. Mutlu müşteriler yaratmaya
çalışan firmalar müşteriden gelen olumsuz geri bildirimleri çözüyor,
çözemeyenler de negatif ayrışıyor. Bununla beraber, yapılan kanuni
düzenlemelerle tüketicinin hakları öncesine göre daha fazla korunuyor. Ayrıca,
elektronik dönüşümle beraber tüketici haklarını oturduğu yerden e-devlet
üzerinden de savunabilecek bir konumda bulunuyor.
Hal böyle
olunca, şirketler mutlu müşteriler yaratmak için çaba harcamak zorunda kalıyor.
Çünkü biliyorlar ki, yaşanan olumsuz müşteri deneyimleri ağızdan ağıza olduğu
gibi sosyal medyada bir “paylaş”, bir“retweet”veya bir “like” butonunun
tıklanması ile anında kitlesel bir olumsuz geri dönüş yaratabiliyor. Bu da şirketlerin
müşterilerin ihtiyaçlarını iyi anlama ve bu ihtiyaçları karşılayarak onları tatmin
etme konusunda hassas olmalarını sağlıyor. Bu durumu tüketiciler olarak
avantaja çevirmek bizim elimizde, o halde varsa sizi memnun etmeyen bir durum,
haydi hakkınızı arayın.
Size bu
yolda ilham verecek, cesaretlendirecek bir kitap kaleme aldım. Benzer olaylarla
gündelik hayatınızda karşılaştığınızı tahmin etsem de belki önemsememiş, belki
vakit ayırmamış, belki de farklı bir çözüm yolu bulduğunuz o tatsız müşteri
deneyimleriniz var ya, işte bunlar benim de başıma geldi… Ve ben bunları nasıl
çözdüm, onu anlattım. Keyifli okumalar dilerim.
Kitabımı
iTunes üzerinden almak için:
Sadece Hakkımı Aradım - iTunesKitabımı GooglePlay üzerinden almak için:
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder