22 Aralık Pazartesi sabahı eski iş yerimden bir arkadaşım, Orkun Akmansoy, facebook üzerinden bana ulaşıp, yaşadığı talihsiz durumu paylaştı. Tüketicilerin sorunları konusunda kendimce bir duruşum var ve yakınlarımın yaşadığı haksızlıklara karşı onların yanında olmaktan mutlu oluyorum. Orkun yaşadıklarını kaleme almış, noktasına virgülüne dokunmadan aşağıda sizlerle paylaşıyorum.
Benzer durumu Darty (şimdilerde patronları Bimeks) ve Vatan ile yaşamıştım ancak şikayetvar sayesinde haksızlığa uğramadan süreci sonlandırmıştım. Şimdi de müşterisini memnun etme sırası Bimeks'te... Aksi takdirde Orkun'un yaptığı çağrıya uymaktan başka çare kalmıyor...
İşte Orkun Akmansoy'un kaleminden Bimeks deneyiminden geriye kalanlar:
Arkadaşlar asla Bimeks'ten alışveriş yapmayın... Neden mi? Biraz uzun ama tüm açıklaması burada: tam 55 gündür bilgisayarım ve dolayısıyla param kendilerinde bir anlamda rehin!!!
05 Nisan 2014 tarihinde satın almış olduğum Asus marka Vivobook S451LB-CA008H Touch model DCN0CX908056526 seri nolu bilgisayarımı 30 Eylül 2014 tarihinde İzmir Bornova Forum Bimeks mağazanıza yetkili servise gönderilmek üzere INC14242678 nolu form ile teslim ettim.
6502 sayılı kanun gereği en fazla 20 iş günü içerisinde onarılması ve tarafıma 4 Kasım 2014 tarihinde teslim edilmiş olması gereken ürünüm ile ilgili bilgiyi defalarca hem müşteri hizmetleri hem de Forum Bornova mağazasından talep etmiş olmama rağmen Kasım ayı içerisinde tarafıma ürün ile ilgili bilgi bir türlü verilmemiştir.
Daha sonra mağaza müdürü dahil 3-4 kişiyle tahminimce 30 defadan fazla - telefon konuşması/yüzyüze görüşme yaptıktan sonra ürünümün yetkili servis şirketi olan Teleservice (Asus) firması tarafından Adıyaman'daki başka isimli bir mağazaya gönderildiğini öğrendim. Sonrasında ürünün Forum Bornova Bimeks mağazasına 2 Aralık 2014 tarihinde ulaşmasını takiben toplam onarım süresi 20 işgününü geçen ürünü teslim almayı kabul etmediğimi, kanuni hakkım olan "kesin olarak iadesini" talep ettiğimi hem müşteri hizmetlerine hem de mağaza yetkililerine defalarca bildirdim.
İade talebimin sebepleri:
1. Ürünümü 5 Nisan'da satın aldım. 12 Nisan 2014 tarihinde ürün ayıplı mal statüsünde değerlendirilerek Bimeks tarafından bire bir değişim gerçekleştirildi,
2. 30 Eylül'de (6 ay içerisinde) ikinci kez aynı sebepten dolayı Bimeks Forum Bornova mağazasına başvurdum,
3. Ürün 30 eylülde servise gönderilmek üzere teslim edildi, 2 aralık tarihinde mağazanıza ulaştı fakat resmi kayıtlara göre tesliminden itibaren 50 işgünü doldu.
4. Ürün bu süre zarfında İzmir-İstanbul, İstanbul-Adıyaman, Adıyaman-İzmir arası olmak üzere kaç gün ve ne şekilde olduğu bilinmeyecek şekilde kargo tarafından taşınmıştır. Kargo süreçlerinde ürünümün nasıl taşındığı, Adıyaman'daki mağazada ne kadar süre kaldığı, kimin ürünümü ne şekilde muhafaza ettiği, açıp açmadığı vs belirsizdir.
5. Ürünüm satınaldığım ilk günden itibaren hem yazılım hem donanım problemleri sebebiyle sürekli sıkıntı yaşadığım ve bir türlü tam randımanlı kullanamadığım bir üründür. Ayrıca servis hizmetlerindeki aksama sebebiyle tam olarak 2 ay 22 gündür cihazımdan uzak kalmış bulunmaktayım.
Bimeks'in bu konudaki yaklaşımından hiç memnun değilim, ürünümün birebir ücret iadesini talep ediyorum.
19 Aralık Cuma günü mesai bitimine kadar konuyla ilgili "KESİN" bir sonuç alamadım malesef. Bu durumda ekteki e-mailimde de belirttiğim şekilde 20 Aralık 2014 Cumartesi günü itibariyle şikayetvar.com, facebook, twitter, foursquare ve LinkedIn üzerinden şikayetimi ve ürünle ilgili Bimeks'in bu süre zarfında müşteri memnuniyeti adına HİÇBİRŞEY YAPMADIĞINI VE 50 GÜNÜ AŞKIN SÜREDİR ÜRÜNÜMÜ TESLİM ETMEDİĞİNİ belirten sürekli propaganda yapmaya başladım. 20 ARALIK İTİBARİYLE TÜM AĞLAR VASITASIYLA TÜM ÇEVREME TEK SÖYLEMEKTE OLACAĞIM ŞEY : "BİMEKS'TEN ALIŞVERİŞ YAPMAYIN!!!"
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder