Günümüzde internetten alışveriş artık pek çoğumuz için
oldukça sıradan bir aktivite haline geldi. Hal böyle olunca internetten
alışveriş kanalları da sundukları hizmet kalitesini oldukça artırdıkları bir
profesyonellik seviyesine ulaştılar.
Maalesef yukarıda bahsettiğim durum internet üzerinden satış
yapan tüm kanallar için geçerli değil. Bunlardan biri de BOYNER. Boyner’in
İzmir Çiğla Kipa AVM’deki mağazasından ihtiyaçlarım(ız) doğrultusunda düzenli
alışveriş yapmaktayız. Bu sefer bir de websitesi üzerinden alışveriş yapmayı
denedim. Gördüm kü mağazacılıktaki başarılarını internet üzerine
taşıyamamışlar.
6 Mart 2016 Pazar günü www.boyner.com.tr
üzerinden satın aldığım 5 parça ürün için satın alma anında 2 ile 4 iş günü
içerisinde kargoya teslim edileceği bilgisini okuyarak ürünlerimin hafta
içerisinde (Pazar sipariş, en geç Perşembe kargoya verilse, Cuma’da elime
ulaşır hesabıyla) elime ulaşacağını düşünmüştüm. Ancak Boyner bu taahhüdünü
yerine getirme konusunda son derece başarısız oldu.
Her ne kadar websitelerindeki yardım bölümünde aşağıdaki
ifade bulunsa da 4 iş gününde kargoya vermeyi kesinlikle başaramıyorlar. Kıasacası yazılanlar ancak kağıt üzerinde kalıyor.
http://www.boyner.com.tr/yardim2.aspx
Boyner.com.tr’de satılan tüm ürünler, Boyner mağazalarından tedarik edilerek 2 ile 4 iş günü içinde kargoya teslim edilmektedir.
6 Mart’ta verdiğim siparişim 7 Mart akşam saatlerinde önce 3’e
bölünde, ardında da ilk parça Çarşamba günü kargoya verildi ve 10 Mart Perşembe
günü elime ulaştı. Geriye kalan 2 parçadan biri 10 Mart günü e-arşiv sisteminde
faturalandı ve 11 Mart Cuma günü kargoya verildi. Bu yazıyı 12 Mart Cumartesi
günü kaleme alıyorum ve hala yolda. Geriye kalan son parça ise 11 Mart Cuma
mesai gününde hiç hareket görmedi.
Boyner’in satınalma sözleşmesindeki taahhüde uymaması ve
websitesinde resmen açıkladığı sözlerin ardında duramaması sebebiyle 11 Mart
Cuma günü 444 29 67 numaralı müşteri
ilişkileri hattını aradım ve yaşadığım sorunu ilettim. Gecikme durumunu
anlayışla karşıladığımı ancak yaşanan sıkıntıdan ötürü hediye çeki talep
ettiğimi bildirdim. Müşteri temsilcisi de notunu aldığını ve ilgili birimle
görüştükten sonra bana geri dönüş yapacağını söyledi. Ardından arayan temsilci,
ilgili birimin “yasal sürenin henüz bitmemesi” sebebiyle hediye çeki göndermeyi
kabul etmediğini ve gün içerisinde saat 16:00’ya kadar kargolamanın
yapılacağını ifade etti. Bunun üzerine sabırla 16:45’e kadar bekledim ve
websitesinde kargo ya da faturalamaya yönelik herhangi bir gelişme olmayınca
ben de tekrar müşteri hizmetlerini aradım. Görevli gün içerisinde kargoya
verilmeyeceğini ve notumu ilgili birime ileteceğini söyledi. Dünden beri
konuyla ilgili ne arayan ne de mesaj atan var.
Konunun takipçisi olup güncellemeleri de yine blogum
üzerinden sizlere aktaracağım. Şunu belirtmek isterim ki bu basit tedarik
sıkıntısını çözemeyen ve adeta müşterilerine karşı yalancı durumuna düşen
Boyner’in internet üzerinden satış ve satış yönetimi konusunda kendisi çok ama
çok geliştirmesi gerekiyor. Bu anlayışla çapı yakalayamayacakları gibi müşteri
memnuniyetini de kaybedeceklerdir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder