1 Ocak 2019 Salı

Kredi Kartı Üyelik Bedelimi Yine Geri Aldım

İçinde bulunduğumuz teknoloji çağında devletimizin dijital dönüşümü vatandaşlar olarak bizlerin de işini oldukça kolaylaştırıyor. Bunun en güzel örneklerinden biri de e-devlet üzerinden Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'ne oturduğumuz yerden başvuru yapıp hakkımızı arayabiliyor olmamız.



2017 yılı Ağustos ayında yapılan bu düzenleme hakkında sizleri daha önce bilgilendirmiştim:

http://volkanyorulmaz.blogspot.com/2017/08/tuketici-sorunlar-artk-oturdugunuz.html

Ardından aynı yıl kaymakamlığa yaptığım tüketici sorunları hakem heyeti başvurumu da e-devlet üzerinden takip ettiğimi sizlerle paylaşmıştım:

http://volkanyorulmaz.blogspot.com/2018/02/bonus-card-kart-aidat-nasl-geri-alnr.html

Bu kez olayı bir seviye daha ileri taşıdım, tüm süreci oturduğum yerden gerçekleştirdim:

- Önce Garanti Bankası Kasım ayı Bonus Card ekstreme 119 TL tutarında yıllık üyelik bedeli yansıttı.
- Tutarın iadesini Garanti Bankasıwebsayfasındaki iletişim bölümünü kullanarak istedim. Tüm benzer başvurular için kullandıkları format ile reddettiler.
- Ardından ekstre ve bu ret yazısı ile e-devlete girip arama bölümünden Ticaret Bakanlığı - Tüketici Hakem Heyetlerine Başvuru İşlemi sekmesini takip ettim.
- Buradan konuyu kısaca özetleyip bilgisayarıma kaydettiğim ekstreyi ve Garanti Bankasından aldığım mailin pdf halini yükledim.
- 25 Kasım Pazar gecesi yaptığım başvuru 26 Aralık Çarşmaba günü sonuçlandı ve sonuç yazısı 31 Aralık Pazartesi günü posta ile elime ulaştı.

Özetle elektronik dönüşüm sayesinde süreç 1 ay içerisinde hızlıca sonuçlandı. Tabi ki süreçte herhangi bir süpriz olmadı, yani tüketici olarak haklı bulundum ve tutarın iadesine karar verildi.

Başvuru Numarası İşlem Tarihi Yapılan İşlem
2018/0510.3250 25.11.2018 21:45:46 Başvuru Tamamlandı
2018/0510.3250 29.11.2018 16:27:58 Savunması İstendi
2018/0510.3250 29.11.2018 16:46:56 Başvuru Bilgileri Güncellendi
2018/0510.3250 26.12.2018 11:15:11 Gündeme Alındı
2018/0510.3250 26.12.2018 11:47:59 Karara Bağlandı
2018/0510.3250 26.12.2018 16:21:35 Savunması Geldi
2018/0510.3250 26.12.2018 16:22:17 Karara Bağlandı

31 Aralık günü karak elime ulaşınca, ne de olsa yılbaşı alışverişi için dışarı çıkacağım için bir de en yakın Garanti şubesine kararı bıraktım ki iade için banka "elimize karar ulaşmadı" bahanesini kullanıp zaman kazanmaya çalışmasın.


Siz de bu yöntemi kullanarak hızlıca banka kartlarınıza işletilen yıllık üyelik bedeli tutarını geri alabilirsiniz.


Size bu yolda ilham verecek, cesaretlendirecek bir kitap da kaleme aldım. Benzer olaylarla gündelik hayatınızda karşılaştığınızı tahmin etsem de belki önemsememiş, belki vakit ayırmamış, belki de farklı bir çözüm yolu bulduğunuz o tatsız müşteri deneyimleriniz var ya, işte bunlar benim de başıma geldi… Ve ben bunları nasıl çözdüm, onu anlattım. Keyifli okumalar dilerim.

Kitabımı iTunes üzerinden almak için:

Sadece Hakkımı Aradım - iTunes




Kitabımı GooglePlay üzerinden almak için:





22 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. merhabalar volkan bey,, blog unuzdan kart iadesi ile alakalı yazılaranazı okudum, bende uzun zamandır garanti gs bonus kullanmaktayım, bu uzun zamanda her sene kart ücreti kesilde, iade için başvuracağım ancak öğrenmek istediğim her yılın kart ücreti kesilen ekstre yi başvuruya eklemek zorundamıyım,,, evetse bunu bankadan nasıl istemeliyim ,,, teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Merhaba,

    Bankanın sizden kart ücreti kestiğini belgelendirmeniz için ücretin kesildiği ayın ekstresini başvurunuza eklemeniz gerekmektedir. Ekstreler genelde kart sahibinin mail adresine gelir, mailinizi kontrol edebilirsiniz. Eğer ulaşamazsanız banka şubesine başvurarak talep edebilirsiniz. Sizin hesabınızı kontrol ettiklerinde düzenli olarak yılın hangi ayında ücret kesildiğini görüp ilgili belgelerin çıktısını size verirler.

    Bu ve benzeri konularda sıkıntı yaşarsanız Google play kitaplarda “Volkan Yorulmaz” diye aratarak “Sadece Hakkımı Aradım” adlı kitabımı inceleyebilirsiniz. Ücretsiz olarak bu kitaba erişim için:
    https://play.google.com/store/books/details/Volkan_Yorulmaz_Sadece_Hakkımı_Aradım?id=WV1mDwAAQBAJ&hl=tr

    Ek bir bilgiye ihtiyacınız olursa yazmanız yeterli.

    Selamlar,

    Volkan

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Volkan Bey,
    Öncelikle paylaşımınız teşekkür ederim. Bilgilendirmeniz doğrultusunda ben de Garanti Bonus kredi kartı bedeli olan 124 TL nin tarafıma iadesi için 09.04.2019 tarihinde Tüketici Bilgi Sistemi üzerinden başvuruda bulundum. Ara ara sistemden kontrol ettiğimde "savunma istendi" ibaresi dışında halen bir gelişme olmayınca bugün Etimesgut Tüketici Hakem Heyetini aradığımda bana 4 aylık bir süreden bahsettiklerinde daha fazla bir şey sormadan kapattım telefonu! Maalesef sonuç almam aylar sürecek anlaşılan benim..
    İyi günler.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba, tüketici hakem heyetinin süreci sonlandırması yoğunluğuna ve iş yapış şekline bağlı olarak değişmektedir. Yukarıda da tarihleri net bir şekilde paylaştığım gibi İzmir Karşıyaka'da bu süreler tüketici için oldukça kısa sürede olumlu çözülmektedir.

    Herşeye rağmen yılmadan mücadeleye devam etmenizi öneririm.

    YanıtlaSil
  6. Volkan bey merhaba
    E-devlet'ten şikayet ederken (farklı bir yazınızda anlattığınız gibi) bankanın geri ödemeyi reddettiği itiraz kararı da mutlaka gerekli midir?
    Ben itirazımı e-devletten yaptım dolayısıyla elimde bir kanıt bulunmuyor, sadece ekstre ile yapsam itirazımı sonuç alabilir miyim? ya da hangi mail adresinden onlardan talep edebilirim yazılı olması için?
    şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. Merhaba,

    Bankaların websitesindeki iletişim bölümünden talebinizi iletin, cevabın da mail ile size iletilmesini isteyin. Maille gelen cevabı pdf formatına çevirip tüketici hakem heyetine başvuru yaparken ekleyin.

    Eğer bu yöntemi yapmadan başvuru yaptıysanız da çok sorun değil, yine de hakkınızı alırsınız.

    Selamlar,

    Volkan Yorulmaz

    YanıtlaSil
  8. Merhaba,

    Sayfada karara bağlandı diyor ama bir yazı göremedim. Adrese mi teslim edilecek tebligat?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba bu aşamadan sonra yaklaşık 1 hafta içerisinde cevap adresinize tebliğ edilecektir. Selamlar.

      Sil
  9. Merhaba Volkan Bey, tuketici hakem heyetine yazmis oldugunuz sikayet dilekcesinin bir örnegini paylasabilirmisiniz acaba? Dogru ve duzgun bir yazi yazdigimdan emin olmak istiyorum.

    YanıtlaSil
  10. Merhabalar Volkan bey.. benimde Garanti Bonus kredi kartım a her yıl aidat yansıtılıyor du.. bende her seferinde müşteri hizmetlerini arayarak geri iadesini istiyordum, onlarda bana bunun mümkün olmadığını,ancak 1 yıl daha kartımı kullanma sözüme karşılık örneğin aidat olarak 89 lira kesiliyorsa, 50 lira bonus yükleyebileceklerini söylüyorlar dı.. bende kabul ediyordum..
    Tabi bunun kredi kartı aidatı iadesi ile bir alakası yoktu ki bunu da zaten açık açık kendileri de söylüyorlar dı. Bu durumda da geri iade alabilirmiyim??
    Sizde böyle bir durumla karşı karşıya kaldınız mı??

    Şimdiden teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  11. @Gokan Unal,

    Merhaba,

    Siz yine de hakem heyetine başvuru yapabilirsiniz. BAnka isterse savunmasında size iade ettiği tutarları kullanır, heyet bunları değerlendirip kabul ederek aradaki farkın size ödenmesine karar verebilir ya da bankanın verdiği tutarları dikkate almaz ve tamamının iadesine karar verebilir.

    YanıtlaSil
  12. Merhaba e devlet kapısı üzerinden aidat geri isteme işlemini gerçekleştirdim 24 saat içinde hesabınıza geçecektir mesajı geldi sadece e devlet üzerinden de işlemi gerçekleştirmek mümkün mü? Para hesabıma yatacakmıki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 24 saatte iade yapılabileceğini sanmıyorum, bağlantıların gerçekten edevlet linki olduğuna emin misiniz? Sahte bir site olabilir...

      Sil
  13. İyi günler sitenizin içeriğine uygun olarak Y.kredi kart ücretine e devletten şikayette bulundum.Süreç tıpkı belirtiğiniz gibi lehime sonuçlandı karar elime ulaştı.Ancak banka parayı tarafıma ödemeyi reddediyor kendi sitesinden ve farklı mercilerden talep ettim.Sözleşmenize uygun olarak aldık diyor.Şimdi ne yapmam gerekiyor ?Yardımcı olursanız sevinirim bankanın böyle bir hakkı var mı ?

    YanıtlaSil
  14. @unknown,

    size gelen hakem heyeti kararında belirtilen süre içerisinde ödeme yapılmazsa icra sürecinin başlayacağı yazılıdır. dilerseniz hakem heyetini arayarak durumu anlatıp icra işlemi için yapmanız gerekenleri öğrenebilirsiniz.

    Banka kesinlikle bu uygulamasında haksız.

    Selamlar.

    YanıtlaSil
  15. Hızlı cevap için teşekkür icra işlemi için bildiğim kadarıyla bir ücret yatırmam gerekiyor.Bu ücret aidattan daha yüksek.Banka başvuru yapıldıktan sonra şikayetten feragat etmem için matbu kağıt göndermiş.Bu işin sonuna kadar gitmeye kararlıyım.Ben bankadan daha zengin değilim...

    YanıtlaSil
  16. @unknown

    Israrla sosyal medya hesabınızdan bankayı mention'layarak bu konuyu gündeme getirirseniz sorununuzu çözmek için size ulaşacaklarını tahmin ediyorum. En düşük maliyetli çözüm yolu bu olacaktır diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  17. Merhabalar. Bende kart aidatımı iş bankasından talep edeceğim geçen ay tahsil etmişler geçen yıl hatta bu yıl dahil 3 yıldır tahsil ediyorlar ve geçmiş yılları nasıl iade alabiliriz acaba? Eski ekstrelere mi ulaşmak lazım bunları nasıl öğrenip talepte bulunabiliriz? Bunları da iade alma şansımız var mı bilgi verebilir misiniz? Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  18. Elinizde ekstreniz ve bankdan alınmış olumsuz yanıt olduğu sürece son 10 yıl için iade alabilirsiniz. Blogumdaki içerikleri okuyarak örneklere erişebilirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hızlı dönüşünüz için teşekkür ederim volkan bey. Ekstrelere ulaştım bu yılla birlikte 3 yıldır aynı tarihte tahsil ettikleri gözüküyor hatta bu defa kart ücretinin üzerine kart ücreti bsmv'side tahsil etmişler. Konu olarak bu başlığı okudum videoyu izledim sanırım 4 Nisan 2020 tarihli aynı konuyu tekrar eklemişsiniz başka okumam gereken bir başlık var mı sayfanızda? Bu arada önceki yıllarda telefon yolu ile aidata itiraz etmiştim fakat kabul görmedi iade yapmadılar. Yazınıza ithafen kabul görmesi için bankaya son üç yıl için tek itiraz maili mi atayım ardından gelen Red yazısı ile son üç yıl için tek başvuru mu yapayım tüketici hakem heyetine? Öneriniz nedir benim durumum için? Yukarıda başka bir arkadaşta istemiş itiraz dilekçesi örneği banka ve hakem heyeti için sanırım gözünüzden kaçmış. Videodaki gibi kısa ve öz dilekçe yeterli olur mu yoksa bu da önemli bir ayrıntı mıdır? Şimdiden teşekkürler.

      Sil
  19. Merhaba, tek başvuru ile birden fazla yıl için tutar iadesi alabilirsiniz. Örnek başarı hikayemi aşağıdaki linkten okuyabilirsiniz:

    http://volkanyorulmaz.blogspot.com/2018/02/bonus-card-kart-aidat-nasl-geri-alnr.html

    Bu sebeple çoklu yıl için ret cevabı alıp hakem heyeti başvurusu yapmanızı öneririm.

    Bununla beraber, dilekçe formatı paylaşıp insanları bir kalıba sokmak istemiyorum çünkü
    öenmli olan ifadeden çok belgelendirme. Ancak isterseniz youtube'daki videomu durdurarak kullandığım metni kendi durumunuza göre düzenleyebilirsiniz. Bu içerik yeterli olacaktır.



    YanıtlaSil

Google adsense

Analytics