10 Mayıs 2023 Çarşamba

Sürdürülebilirliğe Adanmış 4 Hafta: PMI Engtegre Raporu 2022

Vay be, sürdürülebilirliği kişisel ve profesyonel yaşamlarımıza entegre etmek için yarıştığımız 4 haftalık bir maratonu başarıyla bitirdim. Şimdi biraz gözlerimi ve parmaklarımı dinlendirme zamanı.


Mart ayında Philip Morris International (PMI)’ın sürdürülebilirlik çalışmalarını raporladığı 2022 yılı Entegre Raporu yayımlanmadan önce şirket içerisinde “IR22 Challenge” (Integrated Report 2022 Challenge) duyuruldu. Sürdürülebilirlik konusunda herkes kadar sorumlu olduğum için ben de öncelikle çevreme bu yarışmaya katılmaları konusunda çağrıda bulundum. Smart Work koşullarında uzaktan çalıştığımız için b en iyi yöntem Yammer diye düşünüp Duty Free ekibimize şirket içi sosyal platformumuzdan davette bulundum.


 

Yarışmanın başlangıç tarihi yaklaştığında kayıtla ilgili hatırlatmada bulunup arkadaşlarımın işini kolaylaştırmak istedim.

 


Hatta biraz daha abartıp, sürdürülebilirlik konusunda farkındalık yaratmak için raporun lansmanının yapılacağı gün için video bile çektim.

 


5 Nisan’da PMI’ın entegre raporunun yayımlanmasını takiben başlayan ve 5 Mayıs’a kadar süren yarışmamızda her gün bireysel challenge’lar aldığımız gibi, Salı ve Perşembe günleri de 2022 yılı Entegre Raporumuzdan seçilen bir konu ile ilgili spesifik challenge’ları tamamladık. 4 haftalık bu süreçte #DoGood adlı uygulamayı kullandık ve challenge’ları tamamlamak için hem yazılı hem de görsel içerikler yükledik. Yüklediğimiz bu postlar tıpkı Twitter ve Instagram'da olduğu gibi diğer kullanıcıların önüne düştü. Paylaşımlarımız tüm kullanıcıların yorum ve beğenisine açık olduğu için dünyanın farklı yerlerinden PMI çalışanları ile sürdürülebilirlik konularında görüş alışverişinde bulunma fırsatımız oldu. Yeni insanlar tanıdığım gibi yeni yaklaşımlardan da haberdar oldum. Tabi ki tüm challenge’lar iş odaklı değildi. Bireysel olarak sürdürülebilirlik için alabileceğimiz aksiyonları da paylaştık. Örneğin, duşta müzik dinlemeyi seven biri olarak arkadaşlarımın önerileriyle banyodayken suyu en az israf edebileceğim pek çok şarkıyı Spotify listeme ekleme şansım oldu. Tüm bu paylaşımları yaparken bitirdiğimiz challenge’lar, aldığımız ve yaptığımız yorumlar ile beğeniler sonucunda bir puanlama yapıldı. İlk 2 haftasında lider olduğum yarışmanın son 2 haftasında ise ikincilik koltuğunu deneyimleyip yarışmayı ikinci olarak bitirdim.

 


Bu süreçte her hafta içerikler içerisinden en’ler belirlendi. Paylaştığım içeriklerin en’ler arasına girmesi beni uygulamada daha çok vakit geçirme konusunda motive ettiği gibi takdir edildiğini görmek de hoşuma gitti.

 




Bu noktada belki de challenge’a ilişkin tek eleştirim olabilecek konu olan zaman yönetiminden bahsedebilirim. Telefonumun ekran süresi özelliğinden verilere baktığımda, yarışmanın son 3 haftasında haftalık olarak sırasıyla 19, 23 ve 20 saatlik sürelere ulaştığımı gördüm. Ekran başında geçen sürenin bu kadar fazla olması, dış dünyadan kopma ve özel zamanımda ailemin yerine telefonumla ilgilenmem açısından bir dezavantajdı ancak neyse ki kısıtlı bir süreydi ve yarışmanın bitmesi ile ekran sürem de yine standardıma döndü. Yarışmanın ciddi bir bölümü Ramazan ayı içerisinde gerçekleşti ve sahura kalktığımda yeni günün challenge'ını tamamlayıp arkadaşlarımın challenge'lara verdikleri cevapları okumak ve yorumlamak adeta benim için bir ritüel haline gelmişti.

 


Peki bu dört haftalık sürecin sonunda yeni insanlar tanımak, şirketimizin sürdürülebilirlik çalışmalarını öğrenmek ve bireysel olarak ne gibi sürdürülebilirlik aksiyonları alabileceğimi görmek dışında bana ne katkısı oldu? İşte o da bu yarışmanın ödülü ile Cambridge Institute of Sustainability’ten seçeceğim bir Liderlik alanında eğitim almak olacak. Yani yolculuk devam ediyor. Şimdi önümde 8 haftalık yeni bir challenge var. 


Bakalım çıkacağım bu yeni yolculuğun bana ve çevreme nasıl katkısı olacak. Paylaşmaya devam edeceğim.



Bu arada haftalık ödüllerde de şirketim yine fark yarattı. Proje ekibimiz sunduğu ödüllerin biriyle treedom üzerinden adıma ağaç dikerken, diğerinde ise World Wild Life (WWF)’dan sembolik olarak penguen evlat edinmeme yaptıkları bağışla aracılık ederek doğaya en güzel hediyeyi verdi. Sürdürülebilirlik adına çok ince düşünülmüş bu hediyeler için minnettarım.

 



Unutmadan, şirketimizin sürdürülebilirlikle ilgili atmış olduğu adımlardan kendi radarıma girenleri geçtiğimiz günlerde paylaşmıştım. Burada paylaştıklarım günlük challenge’larda fikir bulmak açısından işimi çok kolaylaştırdı. İşte o fotoğrafları paylaştığım içerik: Volkan Yorulmaz: Capture PMI's Transformation Journey towards Sustainability


Yeri gelmişken PMI’ın sürdürülebilirlik konusundaki hedeflerine, attığı adımlara ve örnek vaka çalışmalarına aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

What does our sustainable future look like | PMI - Philip Morris International


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Google adsense

Analytics