5 Şubat 2013 Salı

Adım Adım Kredi Kartı Aidatını Geri Alma

Süreci başarıyla sonlandırmış biri olarak adım adım geçmiş yıllara ait kredi kartı aidatınızı nasıl alacağınızı özetlemek istiyorum. Süreç biraz sabır işi ama sonu bence memnuniyet verici…



Önce bankanıza başvurup geçmiş yıllarda ödemiş olduğunuz kart ücreti, kart aidatı gibi farklı adlarda sizden alınan tutarların iadesini istiyorsunuz. Onlar bu cevaba olumlu yanıt verirse ne mutlu size. Ancak yüksek ihtimalle olumsuz geri dönüş yapacaklardır. Bu aşamada onlardan olumsuz yanıtı yazılı olarak alıp saklamanız gerekir. Böylece elimizdeki ilk koza sahip olacaksınız: bankadan alınmış olan ret cevabı.

Sonra bankanın size kart aidatı/ücreti yansıtmış olduğu ekstreleri bulmanız gerekiyor. Bunları mailinizdeki pdf eklentilerinden ya da sakladıysanız evinize gelen ekstrelerden temin edebilirsiniz. Genelde bankalar aynı karta yılın aynı ayında bu ücreti yansıtırlar. Örneğin Mayıs 2012 de sizden kart aidatı alınmışsa, 2011’de de aynı kartınızdan Mayıs’ta aidatın kesilmiş olması ihtimali çok yüksektir. Eğer ekstrelerinize kendi imkanlarınızla ulaşmanız mümkün değilse, bankanızın müşteri hattını arayarak ekstrelerinizi mail yoluyla göndermelerini talep edebilirsiniz. Bu süreç biraz zaman alır. Benimkinde yaklaşık 10 gün kadar sürmüştü. Ekstrelerin elimize ulaşmasının ardından kart aidatı/bedeli kesilen ayların ekstrelerini ayrıştırıyoruz. Böylece elimizdeki ikinci koza sahip olacaksınız: kart aidatı yansıtılan kredi kartı ekstreleri.

Bu aşamada yapmanız zorunlu değil ama banka, işlem tarihi ve işlem tutarını özetleyen tablo oluşturabilirsiniz.

Yukarıda anlatılan adımları gerçekleştirdikten sonra, bağlı olduğunuz ilçenin kaymakamlığındaki Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’ne elinizdeki ret cevabı ve kart aidatı yansıtılan kredi kartları ile başvuruyorsunuz. Sizden kimlik fotokopisine ek olarak onlardan temin edeceğiniz dilekçeyi doldurmanızı isteyecekler. Bu işlemleri orada tamamladıktan sonra dosya numaranızı ve süreci takip etmek için telefon numarasını alıp görevinizi yerine getiriyorsunuz.

Sonrasında sabırla beklemeye başlıyorsunuz. Ben Nisan ayında yaptığım başvuruya takip eden yılın Ocak ayında dönüş aldım. Bu süreçlere pek alışık olmadığım için sık sık Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’ni arayıp dosyamı takip ettim ama hep aynı cevabı aldım: çok sıra var, sizin dosyanıza daha sıra gelmedi. Neyse ki bir gün eve postaneden adıma bir yazı olduğu iletisi geldi. Çalışan biri olduğumdan bu yazıyı almam biraz zahmetli oldu ama aldıktan sonra yolun sonundaki yeşil ışık gözüktü.

Anlattıklarımı uygulamanız sonucunda lehinize alınmış olan kararı ifade eden TSHH yazısını elinize alacaksanız. Bundan sonra sonuca bir an önce ulaşmak istiyorsanız elinizdeki belgeyi bankaya iletmeniz gerecektir. Bu aşamada sosyal medya (özellikle twitter) ve şikayet siteleri (sikayetvar.com) süreci hızlandırmak için kullanılabilinir. Bu kanallardan bankaya elinizdeki kararı iletebilirsiniz. Eğer müşteri hatlarını ararsanız onlar size yardımcı olmak yerine bankaya gidip kararı iletmenizi söylerler. Zaman konusunda kısıtlarım olduğu için ben bu yöntemi kullanmadım. Kararı bankanın Genel Müdürlüğü’ne ilettikten sonra aynı gün içerisinde kredi kartınıza geçmiş dönemlere ilişkin kart aidatınızı yatıracaklardır. Kart bakiyeniz artıdaysa telefon bankacılığı ile bu tutarı hesabınıza aktarıp nakit olarak da kullanmanız mümkündür.

Son olarak hatırlatmak isterim: geçmiş 10 yıl için kart aidatlarınızı geri almanız mümkün. Bankaların oldukça karlı olduğunu gördüğümüz bu son dönemlerde bizlerden haksız olarak alınan bu tutarların geri alınması konusunda herkesin hakkını kullanmasını gönülden isterim. Dilerseniz bu konuda bana sorularınızı da iletebilirsiniz.

Şimdiden iyi günlerde harcamanızı dilerim.


8 yorum:

  1. DH'de gördüm geldim. Ben de banka tarafından hesap işletim ücreti kılıfıyla dolandırıldım ama uğraşıp geri alacağım yazdıklarınızı tek tek uygulayarak. Kravatlı soygunculara göz yummadığınız ve süreci paylaştığınız için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  2. Yorumunuz için teşekkür ederim. İzleyeceğiniz yolda şimdiden başarılar dilerim. Süreçle ilgili aklına takılan bir husus olursa hiç çekinmeden temasa geçebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  3. benden de kesmişler şimdi napacam

    YanıtlaSil
  4. Hemen iadesi için başvurmanız lazım İsmail Bey

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar volkan bey . 2019 temmuz ayında bende de kart aidatı kestiler. Bugün kaymakamlığa gittim , 2014 yılnnda kanunun değiştiğini söylediler ve red cevabı alacağımı . Nasıl bir yol izlemeliyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, aşağıdaki linkteki işlemleri takip ederseniz sorun yaşamadan tutarı iade alırsınız, şimdiden iyi günlerde harcayın: https://sadecehakkimiaradim.blogspot.com/2019/07/adan-zye-kredi-kart-yllk-uyelik.html

      Sil
  6. merhaba volkan bey benim kredi kartım kayboldugu için iptal ettirip yeni kredi kartı almıştım.bu kredi kartına gelen yıllık ücret için itiraz yaptım.Önceki kart numaramı hatırlamıyorum o karttan alınan ücretlere nasıl itiraz edebilirim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O karttan alınan ücretlerin ekstresini bulmanız lazım, bulamazsanız malesef bankaya sormanız gerekecek, bu konuda ne kadar yardımcı olurlar, o sizin ilişkilerinize ve çalışana bağlı...

      Sil

Google adsense

Analytics