3 Haziran 2014 Salı

Hepsiburada.com Fiyat Değişikliği Yaparak Müşterisini Mağdur Ediyor

Yoğun olarak kullanmakta olduğum alışveriş sitesi hepsiburada.com’da yaşamış olduğum talihsiz durumu sizlerle paylaşmak istiyorum. Mayıs ayının 3. Haftası yeni bir Samsung TV almak için araştırma yapmaya başladım. Hepsiburada’da kampanyalı olarak satılmakta olan 32H6270 modeli ilgimi çekti. Sitede geçerli fiyatın KDV dahil 1399 TL olduğu, bu fiyata son 18 adet kaldığı ve stok bitince fiyatın 1800 TL olacağı yazıyordu. Önceki alışverişlerimdeki olumlu deneyimlerime dayanarak sitede yazanların doğruluğunu sorgulama gereği duymadım. Stoğun azalması ve fiyatın ciddi oranda artacağı bilgisi sebebiyle 23 Mayıs 2014 tarihinde ürünü hepsiburada.com’dan (sipariş kodu: 29619471) satın aldım.

Teslimat ve kurulum sonrasında üründen de oldukça memnun kaldım ve siteye memnuniyetimi de bildiren bir inceleme göndererek benden sonraki potansiyel müşteriler için de yönlendirici olmaya çalıştım.
 
Ancak 30 Mayıs Cuma akşamı yaşadıklarımla adeta şok oldum. Siteye başka bir alışveriş için girdiğimde satın almış olduğum TV’nin fiyatının KDV dahil 1299TL’ye indiğini ve ek olarak 150 TL de hediye çeki verildiğini gördüm. Hediye çeki 3 gün için yapılan bir kampanya olduğu için o konuda hiçbir talebim yok ancak aynı kampanya (Dünya Kupasının Özel 11’i) altında aynı ürünün fiyatının düşürülmesi sebebiyle uğradığım zararı geri istiyorum!

Peki uğradığım mağduriyeti gidermek için ne mi yaptım?

Öncelikle durumu farkettiğim gibi hepsiburada.com’un 0850 252 40 00 numaralı çağrı merkezini aradım. Müşteri temsilcisi sitenin ürünlerin fiyatında istediği gibi değişiklik yapabileceğini ve bu durumda herhangi bir hakkımın olmadığını söyledi. Açıkçası yaşadığım durum onu hiç ilgilendirmiyordu ve bir an önce telefonu kapatmaya çalışıyordu. Yardımcı olmayacağını anlayınca üstelemeden teşekkür edip telefonu kapadım.

Hemen ardından twitter ve facebook üzerinden hepsiburada.com’un kurumsal hesaplarına yaşamış olduğum mağduriyete ilişkin mesaj gönderdim. Ardından da sikayetvar.com’da bir kayıt açtım ve şikayetimi oradan da yazdım. Bununla beraber hepsiburada üzerinden de Bize Ulaşın bölümünden durumu anlatıp gereğinin yapılması konusunda yardım istedim.

30 Mayıs Cuma gecesi tüm bu aksiyonları aldıktan sonra firmadan herhangi bir yetkili beni arayıp durumu açıklama yoluna gitmedi. Firma ile iletişime girdiğim kanallardan birbirinin aynısı “copy-paste” metinler tarafıma gönderildi. Cevap şu şekildeydi:

Ürünlerimizdeki fiyatlar, çalıştığımız ithalatçı ve tedarikçi firmalarımız tarafından belirlenmektedir; bu doğrultuda indirimlerin başlangıç ve bitiş tarihleri çalıştığımız ithalatçı ve tedarikçi firmanın fiyatlandırma politikası ile oluşmaktadır. Satın almış olduğunuz ürünün fiyatında elimizde olmayan sebeplerden ötürü farklılık yaşanmıştır.
 
Satın alma işlemi sonrası ürün fiyatında meydana gelen değişiklikler geçmiş dönem siparişlerine ne yazık ki uygulamamaktadır.

31 Mayıs 2014 günü sikayetvar.com üzerinden, 2 Haziran Pazartesi günü firmaya twitter ve facebook üzerinden geri dönüş yapıp durumu daha net bir şekilde ifade etmeye çalıştım ancak alabildiğim cevap kuru bir özürden öteye gitmedi. Hiçbir şekilde mağduriyetim giderilmedi.

 
Konuyu özetlemem gerekirse;
  1. Hepsiburada.com Mayıs ayında başlatmış olduğu kampanya ile yanıltıcı ifade kullanmış ve stoklar bitince (satın almadan önce stok sayısı 18 idi, satın alma işlemim sonrası 17’ye inmişti.)ürünün fiyatının 1800TL olacağını ilan etmişti ancak durum böyle olmadı.
  2. Farklı kanallardan defalarca iletişime geçmeme rağmen müşteri memnuniyeti adına telefon ile durumu net bir şekilde açıklayıp sorunu gidermek yerine her defasında aynı metni kopyala yapıştır yaparak adeta dosyayı bir an önce kapatma yoluna gidildi. Beni dinleme yoluna kesinlikle gitmediler. Örneğin 30 Mayıs günü 150 TL bu ürün için ek olarak hediye çeki de veriliyordu. Benim bu çek ile ilgili kesinlikle bir talebim yok çünkü satın alma yaptığım gün böyle bir durum yoktu. Ancak satın alma yaptığım gün stok bitince fiyatın artacağına dair bir ifade vardı. Firma stoğun bittiğini ifade ediyor ancak fiyatı arttırmak yerine düşürerek zarara uğradığımı kabul etse de bunu giderme yoluna gitmiyor.
  3. “Stoklar sona erince fiyatta değişiklik yapılmaktadır” diye facebook ve twitter üzerinden bir mesaj gönderildi, zaten ben de fiyatın değişecek olması sebeiyle ürünü satın almıştım ancak belirtilenin aksine fiyat 1800 TL olmadı, aksine 1299 TL’ye düştü. Yanlış ve yanıltıcı bilgi sebebiyle alışveriş anında aldatılmış oldum. İlanda fiyatın 1800TL olacağı yazmasaydı teknolojik bir ürünün ileride fiyatının düşeceğini tahmin ederek zaten bekleme yoluna giderdim.
  4. Sorunu çözmek, mağduriyetimi gidermek için hediye çeki teklif etmek ya da ithalatçı/tedarikçi firmadan zarar tazmini adına bir girişimde bulunulmadı. Yeni doğan bebeğim sebebiyle yapmış olduğum düzenli alışverişlerim gözardı edildi ve müşteris olarak memnuniyetimi sağlamak adına maalesef hiçbir aksiyon alınmadı.
Sonuç olarak bu işin takibini bırakmayacağım. Günün sonunda belki 100 TL zarar etmiş olurum ancak benim gibi diğer tüketicilerin de bu şekilde aldatılmasını önlemek için elimden geleni yapmış olurum. Hepsiburada.com’un bu şekilde yanıltıcı ve yanlış ifadelerle açmış olduğu ilan ve kampanyalar umarım benim gibi diğer müşterilerinde mağduriyetine sebep olmaz. Eğer yaşadığım sorun çözülmezse ben 100 TL kaybetmiş olurum, firma da sadık bir müşterisini. Bakalım süreç nasıl son bulacak?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Google adsense

Analytics