Teslimat ve
kurulum sonrasında üründen de oldukça memnun kaldım ve siteye memnuniyetimi de
bildiren bir inceleme göndererek benden sonraki potansiyel müşteriler için de
yönlendirici olmaya çalıştım.
Ancak 30 Mayıs
Cuma akşamı yaşadıklarımla adeta şok oldum. Siteye başka bir alışveriş için
girdiğimde satın almış olduğum TV’nin fiyatının KDV dahil 1299TL’ye indiğini ve
ek olarak 150 TL de hediye çeki verildiğini gördüm. Hediye çeki 3 gün için
yapılan bir kampanya olduğu için o konuda hiçbir talebim yok ancak aynı
kampanya (Dünya Kupasının Özel 11’i) altında aynı ürünün fiyatının düşürülmesi
sebebiyle uğradığım zararı geri istiyorum!
Peki uğradığım
mağduriyeti gidermek için ne mi yaptım?
Öncelikle durumu
farkettiğim gibi hepsiburada.com’un 0850 252 40 00 numaralı çağrı merkezini
aradım. Müşteri temsilcisi sitenin ürünlerin fiyatında istediği gibi değişiklik
yapabileceğini ve bu durumda herhangi bir hakkımın olmadığını söyledi. Açıkçası
yaşadığım durum onu hiç ilgilendirmiyordu ve bir an önce telefonu kapatmaya
çalışıyordu. Yardımcı olmayacağını anlayınca üstelemeden teşekkür edip telefonu
kapadım.
Hemen ardından
twitter ve facebook üzerinden hepsiburada.com’un kurumsal hesaplarına yaşamış
olduğum mağduriyete ilişkin mesaj gönderdim. Ardından da sikayetvar.com’da bir
kayıt açtım ve şikayetimi oradan da yazdım. Bununla beraber hepsiburada
üzerinden de Bize Ulaşın bölümünden durumu anlatıp gereğinin yapılması
konusunda yardım istedim.
30 Mayıs Cuma gecesi
tüm bu aksiyonları aldıktan sonra firmadan herhangi bir yetkili beni arayıp
durumu açıklama yoluna gitmedi. Firma ile iletişime girdiğim kanallardan
birbirinin aynısı “copy-paste” metinler tarafıma gönderildi. Cevap şu
şekildeydi:
Ürünlerimizdeki fiyatlar,
çalıştığımız ithalatçı ve tedarikçi firmalarımız tarafından belirlenmektedir;
bu doğrultuda indirimlerin başlangıç ve bitiş tarihleri çalıştığımız ithalatçı
ve tedarikçi firmanın fiyatlandırma politikası ile oluşmaktadır. Satın almış
olduğunuz ürünün fiyatında elimizde olmayan sebeplerden ötürü farklılık
yaşanmıştır.
Satın alma işlemi sonrası ürün fiyatında meydana gelen değişiklikler geçmiş
dönem siparişlerine ne yazık ki uygulamamaktadır.
31 Mayıs 2014
günü sikayetvar.com üzerinden, 2 Haziran Pazartesi günü firmaya twitter ve
facebook üzerinden geri dönüş yapıp durumu daha net bir şekilde ifade etmeye
çalıştım ancak alabildiğim cevap kuru bir özürden öteye gitmedi. Hiçbir şekilde
mağduriyetim giderilmedi.
Konuyu özetlemem
gerekirse;
- Hepsiburada.com Mayıs ayında başlatmış olduğu kampanya ile yanıltıcı ifade kullanmış ve stoklar bitince (satın almadan önce stok sayısı 18 idi, satın alma işlemim sonrası 17’ye inmişti.)ürünün fiyatının 1800TL olacağını ilan etmişti ancak durum böyle olmadı.
- Farklı kanallardan defalarca iletişime geçmeme rağmen müşteri memnuniyeti adına telefon ile durumu net bir şekilde açıklayıp sorunu gidermek yerine her defasında aynı metni kopyala yapıştır yaparak adeta dosyayı bir an önce kapatma yoluna gidildi. Beni dinleme yoluna kesinlikle gitmediler. Örneğin 30 Mayıs günü 150 TL bu ürün için ek olarak hediye çeki de veriliyordu. Benim bu çek ile ilgili kesinlikle bir talebim yok çünkü satın alma yaptığım gün böyle bir durum yoktu. Ancak satın alma yaptığım gün stok bitince fiyatın artacağına dair bir ifade vardı. Firma stoğun bittiğini ifade ediyor ancak fiyatı arttırmak yerine düşürerek zarara uğradığımı kabul etse de bunu giderme yoluna gitmiyor.
- “Stoklar sona erince fiyatta değişiklik yapılmaktadır” diye facebook ve twitter üzerinden bir mesaj gönderildi, zaten ben de fiyatın değişecek olması sebeiyle ürünü satın almıştım ancak belirtilenin aksine fiyat 1800 TL olmadı, aksine 1299 TL’ye düştü. Yanlış ve yanıltıcı bilgi sebebiyle alışveriş anında aldatılmış oldum. İlanda fiyatın 1800TL olacağı yazmasaydı teknolojik bir ürünün ileride fiyatının düşeceğini tahmin ederek zaten bekleme yoluna giderdim.
- Sorunu çözmek, mağduriyetimi gidermek için hediye çeki teklif etmek ya da ithalatçı/tedarikçi firmadan zarar tazmini adına bir girişimde bulunulmadı. Yeni doğan bebeğim sebebiyle yapmış olduğum düzenli alışverişlerim gözardı edildi ve müşteris olarak memnuniyetimi sağlamak adına maalesef hiçbir aksiyon alınmadı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder