Yıllardır buradan kredi kartı üyelik ücretini nasıl iade aldığımı anlatıyorum. Eskiden iş yerinden izin alıp belgeleri toplayıp kaymakamlık binasına giderken bugün sürecin başvuru aşamasını tamamen elektronik ortamda gerçekleştirebiliyoruz. Dijitalleşmeyle beraber bankaların biz tüketicilerden kestikleri bu bedelleri iade almamak için bence hiçbir sebebiniz yok.
2019 sonunda Garanti Bankası benden yıllık kart ücreti alınca bende gereğini yaptım ve ortaya biz tüketiciler adına güzel bir sonuç çıktı.
Garanti Bankası Ekstresinde Yıllık Kart Ücreti |
Garanti Bankası'ndan Tutarın İadesi İstenir |
Garanti Bankası "tabii ki" İade Etmeyeceğini Belirtir |
E-Devlet'ten Başvuru Yapılır |
Hakem Heyeti Kararı Mutluluk Vericidir! |
İade İçin Yeri Geldiğinde Sosyal Medyayı Kullanmak Gerekir |
"Mutlu Son" |
Merhaba Volkan Bey;
YanıtlaSilGaranti Bankasına aynı şekilde 28.04.2020 tarihinde yazılı olarak iade talebini ilettim fakat hala bir geri dönüş olmadı. Sizce tüketici hakem heyetine şikayet etmeden önce biraz daha beklemeli miyim? Ayrıca telefon bankacılığı ile daha önce talep etmiştim olumsuz cevap aldım sonuçta banka ile yapılan görüşmeler kayıt altına alınıyor. Bu kayıtlar delil sayılmaz mı?
Ayrıca bddk'nın sitesinden de şikayet ettim ama herhangi bir geri dönüş olmadı henüz. İyi günler.
Merhaba Burak Bey,
YanıtlaSilGaranti Bankasına aşvuru yaptığınızda sistem size bir takip numarası vermiştir, dilekçe ekinde başvuru tarihiniz ve takip numaranız ile, başvuru esnasında size 48 saat içerisinde geri dönüş yapılacağının belirtilmesine rağmen dönüş yapılmadığını belirtip, telefon bankacılığı ile size geri dönüş yapılan tarih ve saat bilgisini de eklerseniz (çünkü banka cevapta kayıtlarına sistemsel problem sebebiyle ulaşamadıklarını belirtecektir) bu şekilde de başvurunuzu tamamlayabilirsiniz.
Umarım faydlaı olmuştur.
Selamlar,
Volkan