16 Temmuz 2014 Çarşamba

İşini Sevenlere İthafen

Tatilimi geçirmekte olduğum şu günlerde her ne kadar kişisel gelişimciler işten kendinizi uzak tutun, telefon ve maillerinize erişiminizi olabildiğince engelleyin deseler de insan işini sevip de işine karşı sorumluluk sahibi olunca bunu uygulaması çok da kolay olmuyor. Umarım kendini övemek gibi algılanmaz bu satırlar ancak yukarıdaki cümle gerçekten de tatilinin ancak 2. iş gününün öğlenine kadar iş maili kontrol etmeden dayanabilmiş bir bünye olarak bunları yazıyorum. İşini sevince bunların yaşanması da gerçekten çok doğal ve bence rahatsızlık vermiyor.

Kendime vakit ayırma fırsatı bulduğum şu günlerde farklı kaynaklardan farklı kitap ve makaleler okuyorum. Bunlardan biri de işini sevmek üzerine yazılmış bir makale. Dileyenler aşağıdaki linkten tam metne ulaşabilirler:
http://www.inc.com/laura-garnett/the-3-step-guide-to-loving-your-job-any-job.html


Ben de özellikle etki bırakan bazı cümle ve ifadeleri seçtim, ileride kendime kalması için buraya not alıyorum, ee kimse okumazsa ben okurum diye en baştan söylemiştim:

 
Loving work is a commitment that requires active day-to-day prioritization. It has to move from a wish-list item to a priority.

Your talent is not what you do. It's how you do what you do: How you think, how you most often problem solve, your go-to way of processing information.

Make an effort to create the opportunity you are seeking to be engaged in.
Loving your job is a skill and a practice.

Once you get a taste of work that fills you up rather than breaks you down, you will never want to go back to your old ways.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Google adsense

Analytics