16 Aralık 2016 Cuma

Neden Bimeks’ten Alışveriş Yapmamalısınız?

Bimeks Bilgi İşlem ve Dış Ticaret A.Ş. yani bizim kısaca “Bimeks” diye bildiğimiz “bilgisayarların, çevre donanımlarının ve yazılımların perakende ticareti” ile faaliyet gösteren firma ile yaşadığım olumsuz bir alışveriş sürecini minimum hasarla atlattıktan sonra hem yaşadıklarımı hem de neden bir daha Bimeks’ten alışveriş yapmayı tercih etmeyeceğimi ilan etmek istedim.


Öncelikle neden Bimeks’ten alışveriş yapmamalısınız? Çünkü…

İnternet sitesindeki (www.bimeks.com) ürünlerin fiyatları değişken. Bu değişkenlik bazen ilk fiyatın (indirime esas fiyat) değişmesine, bazen de ikinci fiyatın (indirimli fiyatın) değişmesine sebep oluyor. Şöyle ki, aşağıda detaylarıyla satın alma sürecimi açıklayacağım “JBL Charge 3 20w Bluetooth hoparlör”ün ilk fiyatı ürünü takip ettiğim yaklaşık 3 haftalık süreçte hem 649 hem de 749 TL olarak sergilendi. Bununla beraber, aynı ürünün farklı renkleri de aynı zaman diliminde bazen aynı ilk fiyat (tüm renkler 649 ya da 749 TL) bazen farklı ilk fiyattan (cam göbeği rengi “teal” 649 TL iken diğer renkler 749 TL idi) satışa sunuldu. Günün veya haftanın belirli saatlerinde kampanya olup, fiyatların düştüğünde ise işin rengi daha da ilginç bir hal alıyordu. Bu kez ikince fiyatlar aynı gün içerisinde belirli süreyle değişiyordu. Örneğin ben satın aldığım ürünü 430 TL’ye, daha sonra (bir önceki işlemden 3 iş günü sonra) arkadaşım 435 TL’ye, aynı arkadaşım 420 TL’ye (bir önceki işlemden 2 iş günü sonra) satın aldı. Tabi bu tutarlar ürünün bizim yakalayabildiğimiz dip fiyatlarıydı, fiyatın 500 TL civarında olduğu ya da hiç indirim olmadığı zaman dilimlerini de gözlemledim(k).

Yukarıda belirttiğim değişken fiyat politikasını lehinize çevirdiniz ve piyasa fiyatına göre uygun/rekabetçi bir seviyede dilediğiniz ürünü satın almış olabilirsiniz ki benim başımdan geçen olaydaki tecrübem tam olarak buydu. Ürün outlet ürün değildi ve buna rağmen internet üzerinde ve mağazalarda yaptığım araştırmalarda en iyi fiyata sahipti. Ancak siparişimden sonraki 3. iş gününde elime ulaşan (İnternet kayıtlarına göre ürün İzmir’de de vardı ama bana Adana mağazasındaki ürünü İzmir’e yolladılar, Cuma akşamı verdiğim sipariş Çarşamba Yurtiçin Kargo ile elime ulaştı.) ürün daha kutusundan çıkarıp power butonuna bastığımda çalışmadı. Şarjı yoktur diye şarja taktığımda çalışan bu ürünü o gün şarjda kullandım ama akşam eve gittiğimde şarja takılı olmadığı durumlarda kesinlikle çalışmadığını farkettim. Bu noktada akıllara klasik bir atasözü geldi: Ucuz etin suyu karar olur! Eşimin, arkadaşımın ve benim aklımıza aynı şüphe düştü; fiyatların piyasa altında olması acaba tamir edilmiş (refurbished) ya da bir başka şekilde sorunlu ürünlerin satılıyor olmasından kaynaklanıyor olabilir mi diye. Bu soruyu net cevaplayamıyor olsam da o akşam iade sürecini araştırıp ertesi sabah aksiyon aldım. İade etmeden önce her ihtimale karşı ürünün kutusundan iletişim bilgilerine ulaştığım ithalatçı firmayı da arayarak sorunumu anlattım ve ürünü çalıştırmak için herhangi bir hata ya da gözden kaçırdığım bir nokta olup olmadığını sordum. Karşımdaki teknik personel anlattığım konunun bir batarya problemini işaret ettiğini, ürün serisinde kronik bir sorun olmadığını ve değişim talep etmemi söyledi. Bu görüşme sonrasında müşteri hizmetleri ile görüşerek kayıt oluşturdum ve hemen kargo ile belirtilen şekilde gönderdim.

Müşteri hizmetleri için ayrı bir paragraf açmalıyım. Bimeks’in müşteri hizmetlerine 0850 222 50 22 numaralı telefon ile ulaşabiliyorsunuz. Ancak öyle her saat arayamıyorsunuz. Mesela sabah mesaileri 9’da başlıyor, 9 öncesinde aradığınızda da size 9’da aramanız gerektiği iletiliyor. Gün içerisinde aradınız diyelim, hiçbir zaman bir HepsiBurada.com’daki kadar hızlı müşteri temsilcisine bağlanamıyorsunuz. Satın alma ve iade sürecim esnasında defalarca kez müşteri hizmetlerini farklı zaman dilimlerinde aradım, en iyisinde 3. en kötüsünde 9. sıradaydım. Yaklaşık 5 dakika ile 14 dakika aralığında bekledim. Tarz olarak müşteri temsilcileri ile hiçbir zaman tartışma, polemiğe girme gibi bir yapım yoktur çünkü onların orada sadece işlerini yapan aracılar olduğunu bilirim ama benim hissettiğim Bimeks’te bu işi yapan temsilcilerin büyük çoğunluğu karşılarındaki müşteriyi anlamak, ona durumu açıklamak yerini sert bir ifadeyle konuyu kapatmayı tercih eden bir yaklaşımları olduğuydu. Haklı bir müşteri konumunda olmama rağmen Bimeks müşteri temsilcilerinin sert ve kapalı tavrı beni hiç memnun etmedi.
 

Madem bu içeriği hazırlayıp, yaşadığım bu olumsuz deneyimi sosyal medyada paylaşacağım, Bimeks’in sosyal medyayı nasıl kullandığını da sizlerle paylaşayım. Öncelikle değişim talebinde bulunmaya karar verdiğim ilk gün Bimeks’in kurumsal twitter hesabına (@bimekskurumsal) hem tweet hem de direct message atarak her türlü detayı paylaştım. Cep telefonumdan mesajların okunduğunu takip etmeme rağmen ilk günkü mesajıma hızlı cevap verilmiş ancak sonrasında sorunun çözülmesine yönelik aşamada mesajlarıma geç geri dönüş yapılmıştır. Bununla birlikte ürünün değişim değil de iade olacağı tarafıma twitter üzerinden DM ile bildirilmiş ve bu konunun detaylarının iletilmesi için kendilerine telefon numaramı göndermeme rağmen bana geri dönüş yapılmamıştır. Twitter’dan cevap beklediğim, müşteri hizmetleri hattında dakikalarca telefonun kulağımda kaldığı anlarda firmaya Facebook üzerinden ulaşmayı da denedim ama burada kurumsal  bir hesabı olmadığı için kendilerine yine erişemedim. (Facebook üzerinde bir Bimeks sayfası var ama resmi bir hesap değil - This unofficial Page was created because people on Facebook have shown interest in this place or business. It's not affiliated with or endorsed by anyone associated with Bimeks.)
 
 

Gelelim benim olumsuz bir müşteri deneyimi tecrübe etmemdeki en önemli etkene... Bimeks firmasına 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un Mesafeli Sözleşmeler başlıklı 48. Maddesine göre “Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.” şeklinde yasal düzenleme olması sebebiyle tarafıma ulaşan ayıplı malı iade değil de değişim talep ettiğimi hem müşteri temsilcisine, hem twitter üzerinden ilgili kişilere hem de ürünü gönderirken eklediğim bir dilekçe ile belirttim. Zaten Bimeks’in websitesinde de böyle bir hakkım olduğu firma tarafından da belirtilmişti. Buna rağmen, ürün firmanın eline geçtikten sonra tarafıma twitter üzerinden atılan mesaj ile “Volkan Bey, ürünün kapalı kutusu stoklarda tükenmiş olup, sadece teşhir ürünü mevcuttur. Kapalı kutu tükendiği için gönderimi yapılamamaktadır, iade işlemleriniz başlatılıcaktır. Bilgilerinize...Volkan Bey, ürünün kapalı kutusu stoklarda tükenmiş olup, sadece teşhir ürünü mevcuttur. Kapalı kutu tükendiği için gönderimi yapılamamaktadır, iade işlemleriniz başlatılıcaktır. Bilgilerinize... Volkan Bey, ürünün kapalı kutusu stoklarda tükenmiş olup, sadece teşhir ürünü mevcuttur. Kapalı kutu tükendiği için gönderimi yapılamamaktadır, iade işlemleriniz başlatılıcaktır. Bilgilerinize... Volkan Bey, ürünün kapalı kutusu stoklarda tükenmiş olup, sadece teşhir ürünü mevcuttur. Kapalı kutu tükendiği için gönderimi yapılamamaktadır, iade işlemleriniz başlatılıcaktır. Bilgilerinize...şeklinde bir bildirim aldım. Konuya ilişkin yukarıda da belirttiğim gibi mesaj atarak telefon ile bana bilgi vermelerini rica etsem de geri dönüş olmadı ve kendim hatta dakikalarca bekleyerek müşteri hizmetlerine ulaştım. Ürünü 430 TL’ye satın aldığımı, bu ürünün farklı renklerinin şu an Bimeks websitesinde mevcut olduğunu, farklı renkte bir ürün ile de değiştirilmesini kabul ettiğimi belirtmeme rağmen ürünün değişimini yapabilecekleri kapalı kutu ürünün ellerinde olmadığını söylediler. Telefon ile görüşürken önümde internet sitesinin açık olduğunu ve burada stok gözüktüğünü belirttiğimde ise satışı yapılan ürünlerin paketinin açılmış ya da tamir görmüş ürün olduğunu belirtti. Görüşme esnasında firmanın değişken fiyat politikası sebebiyle ürünün internet fiyatı 749 TL idi ve bu koşulda iade değil değişim konusunda kararlı olduğumu belirtmeme rağmen müşteri temsilcisi oralı olmadı ve iade için sürecin başlatıldığını söyledi. Bu noktada aklıma şu sorular geldi: Nasıl olurda internet üzerinde outlet olarak belirtilmemesine rağmen ürün stoğu var gözükürken müşteri hizmetleri yok diyebiliyor? Ürünün fiyatının 420 TL’den 749 TL’ye yükselmiş olması ürün stoğunun olmamasına sebep olmuş olabilir mi? Madem internet üzerinde gördüğüm ürünler kutusu açılmış, tamir görmüş ürünlerdi, benim satın aldığım ürünün de satış anında böyle belirtilmemiş olmasına rağmen bunu kim teyit edebilirdi?

Nitekim ürünü satın aldığım ilk gün ofiste elektriğe takılı iken çalıştığı anlarda sesini ve fiyat performansını beğenen bir arkadaşım aynı günün (Çarşamba) akşamı üründen sipariş verdi ve ürün eline kapalı kutuda Cuma günü ulaştı. Benim de Cuma günü ürünün değişiminin red olması ve bu ürünü çok istemem sebebiyle sağolsun 439 TL’ye (değişken fiyatlı mal bedeli 435 TL + paketleme bedeli 4 TL) satın aldığı ürünü aynen bana sattı ve kendisi de o haftasonu yine Bimeks internet sitesinden 420 TL’ye aynı üründen sipariş verdi. Bu farklı fiyatlama politikası sebebiyle sırasıyla 430, 435 ve 420 TL’ye 3 kere JBL Charge 3 Bluetooth hoparlör satın almış olduk. Tabi bu işlemleri yaparken ürün 649 ve 749 TL seviyelerini de gördü. Neyse ki elimizdeki 2 ürün bugün itibariyle sağlam çalışıyor. Direk mesaj ve telefon ile tacizlerim sonucunda ürün iadesinin kesinleştiği bildirimini aldığım Cuma gününü takip eden Salı günü kredi kartıma iade işlemi de gerçekleştirildi. Umarım bir kez daha da Bimeks ile bir sorunla karşı karşıya kalmam.

Neden Bimeks’ten alışveriş yapmamanız gerektiğini yukarıda uzun uzun açıkladıktan sonra bir kez daha özetlemek gerekirse;
  • Değişken fiyat politikası sebebiyle olası bir zarar etmemeniz
  • Ayıplı üründe değişim yapmıyor olmaları
  • İade/değişim sürecinde muhataplara erişmenin zorluğu
  • Erişilen kurumsal kanal yöneticilerinin (müşteri temsilcileri ve sosyal medya hesap yöneticileri) ilgisiz tavrı
sebepleri ile Bimeks’ten alışveriş yapmamanızı öneririm.

Peki ben neden Bimeks'ten alışveriş yaptım?
  • Öncelikli sebep diğer firmalara göre uygun fiyat sunuyor olmasıydı. Satın aldığım akşam HepsiBurada, Gittigidiyor, N11, Media Markt, Vatan Bilgisayar websitelerindeki fiyatlar ile karşılaştırdığımda en iyi fiyat Bimeks’teydi. Kargo ücreti olmaması ve taksit imkanı da cabasıydı.
  • Bimeks’in Borsa İstanbul (BİST)’a kote olmuş bir firma olması, kurumsal imajı sebebiyle daha önceden alışveriş yapmasam da bana o gün güvenilir gelmiş idi.
Özetle müşteri memnuniyeti adına sıkıntılı ve ürün kalitesi adına da riskli bir satınalma deneyimi yaşamak istemiyorsanız Bimeks’ten alışveriş yaparken yukarıda paylaştığım tecrübelerimi gözönünde bulundurarak alışveriş yapmadan önce iyi düşünmenizi ve mümkünse alışveriş yapmamanızı öneririm.

1 yorum:

Google adsense

Analytics