Bimeks Bilgi İşlem ve Dış Ticaret A.Ş. yani bizim kısaca “Bimeks” diye bildiğimiz “bilgisayarların, çevre donanımlarının ve yazılımların perakende ticareti” ile faaliyet gösteren firma ile yaşadığım olumsuz bir alışveriş sürecini minimum hasarla atlattıktan sonra hem yaşadıklarımı hem de neden bir daha Bimeks’ten alışveriş yapmayı tercih etmeyeceğimi ilan etmek istedim.
Öncelikle neden Bimeks’ten alışveriş yapmamalısınız? Çünkü…
Öncelikle neden Bimeks’ten alışveriş yapmamalısınız? Çünkü…
İnternet sitesindeki (www.bimeks.com) ürünlerin fiyatları değişken. Bu değişkenlik bazen ilk
fiyatın (indirime esas fiyat) değişmesine, bazen de ikinci fiyatın (indirimli
fiyatın) değişmesine sebep oluyor. Şöyle ki, aşağıda detaylarıyla satın alma
sürecimi açıklayacağım “JBL Charge 3 20w Bluetooth hoparlör”ün ilk fiyatı ürünü
takip ettiğim yaklaşık 3 haftalık süreçte hem 649 hem de 749 TL olarak
sergilendi. Bununla beraber, aynı ürünün farklı renkleri de aynı zaman
diliminde bazen aynı ilk fiyat (tüm renkler 649 ya da 749 TL) bazen farklı ilk
fiyattan (cam göbeği rengi “teal” 649 TL iken diğer renkler 749 TL idi) satışa
sunuldu. Günün veya haftanın belirli saatlerinde kampanya olup, fiyatların
düştüğünde ise işin rengi daha da ilginç bir hal alıyordu. Bu kez ikince
fiyatlar aynı gün içerisinde belirli süreyle değişiyordu. Örneğin ben satın
aldığım ürünü 430 TL’ye, daha sonra (bir önceki işlemden 3 iş günü sonra)
arkadaşım 435 TL’ye, aynı arkadaşım 420 TL’ye (bir önceki işlemden 2 iş günü
sonra) satın aldı. Tabi bu tutarlar ürünün bizim yakalayabildiğimiz dip
fiyatlarıydı, fiyatın 500 TL civarında olduğu ya da hiç indirim olmadığı zaman
dilimlerini de gözlemledim(k).
Yukarıda belirttiğim değişken fiyat politikasını lehinize çevirdiniz ve
piyasa fiyatına göre uygun/rekabetçi bir seviyede dilediğiniz ürünü satın almış
olabilirsiniz ki benim başımdan geçen olaydaki tecrübem tam olarak buydu. Ürün
outlet ürün değildi ve buna rağmen internet üzerinde ve mağazalarda yaptığım
araştırmalarda en iyi fiyata sahipti. Ancak siparişimden sonraki 3. iş gününde
elime ulaşan (İnternet kayıtlarına göre
ürün İzmir’de de vardı ama bana Adana mağazasındaki ürünü İzmir’e yolladılar,
Cuma akşamı verdiğim sipariş Çarşamba Yurtiçin Kargo ile elime ulaştı.)
ürün daha kutusundan çıkarıp power butonuna bastığımda çalışmadı. Şarjı yoktur
diye şarja taktığımda çalışan bu ürünü o gün şarjda kullandım ama akşam eve
gittiğimde şarja takılı olmadığı durumlarda kesinlikle çalışmadığını farkettim.
Bu noktada akıllara klasik bir atasözü geldi: Ucuz etin suyu karar olur!
Eşimin, arkadaşımın ve benim aklımıza aynı şüphe düştü; fiyatların piyasa
altında olması acaba tamir edilmiş (refurbished) ya da bir başka şekilde
sorunlu ürünlerin satılıyor olmasından kaynaklanıyor olabilir mi diye. Bu
soruyu net cevaplayamıyor olsam da o akşam iade sürecini araştırıp ertesi sabah
aksiyon aldım. İade etmeden önce her ihtimale karşı ürünün kutusundan iletişim
bilgilerine ulaştığım ithalatçı firmayı da arayarak sorunumu anlattım ve ürünü
çalıştırmak için herhangi bir hata ya da gözden kaçırdığım bir nokta olup
olmadığını sordum. Karşımdaki teknik personel anlattığım konunun bir batarya
problemini işaret ettiğini, ürün serisinde kronik bir sorun olmadığını ve
değişim talep etmemi söyledi. Bu görüşme sonrasında müşteri hizmetleri ile
görüşerek kayıt oluşturdum ve hemen kargo ile belirtilen şekilde gönderdim.
Müşteri hizmetleri için ayrı bir paragraf açmalıyım. Bimeks’in müşteri
hizmetlerine 0850 222 50 22 numaralı telefon ile ulaşabiliyorsunuz. Ancak öyle
her saat arayamıyorsunuz. Mesela sabah mesaileri 9’da başlıyor, 9 öncesinde
aradığınızda da size 9’da aramanız gerektiği iletiliyor. Gün içerisinde
aradınız diyelim, hiçbir zaman bir HepsiBurada.com’daki kadar hızlı müşteri
temsilcisine bağlanamıyorsunuz. Satın alma ve iade sürecim esnasında defalarca
kez müşteri hizmetlerini farklı zaman dilimlerinde aradım, en iyisinde 3. en
kötüsünde 9. sıradaydım. Yaklaşık 5 dakika ile 14 dakika aralığında bekledim. Tarz
olarak müşteri temsilcileri ile hiçbir zaman tartışma, polemiğe girme gibi bir
yapım yoktur çünkü onların orada sadece işlerini yapan aracılar olduğunu
bilirim ama benim hissettiğim Bimeks’te bu işi yapan temsilcilerin büyük
çoğunluğu karşılarındaki müşteriyi anlamak, ona durumu açıklamak yerini sert
bir ifadeyle konuyu kapatmayı tercih eden bir yaklaşımları olduğuydu. Haklı bir
müşteri konumunda olmama rağmen Bimeks müşteri temsilcilerinin sert ve kapalı
tavrı beni hiç memnun etmedi.
Madem bu içeriği hazırlayıp,
yaşadığım bu olumsuz deneyimi sosyal medyada paylaşacağım, Bimeks’in sosyal
medyayı nasıl kullandığını da sizlerle paylaşayım. Öncelikle değişim talebinde
bulunmaya karar verdiğim ilk gün Bimeks’in kurumsal twitter hesabına (@bimekskurumsal) hem tweet
hem de direct message atarak her türlü detayı paylaştım. Cep telefonumdan
mesajların okunduğunu takip etmeme rağmen ilk günkü mesajıma hızlı cevap
verilmiş ancak sonrasında sorunun çözülmesine yönelik aşamada mesajlarıma geç
geri dönüş yapılmıştır. Bununla birlikte ürünün değişim değil de iade olacağı
tarafıma twitter üzerinden DM ile bildirilmiş ve bu konunun detaylarının iletilmesi
için kendilerine telefon numaramı göndermeme rağmen bana geri dönüş
yapılmamıştır. Twitter’dan cevap beklediğim, müşteri hizmetleri hattında
dakikalarca telefonun kulağımda kaldığı anlarda firmaya Facebook üzerinden
ulaşmayı da denedim ama burada kurumsal
bir hesabı olmadığı için kendilerine yine erişemedim. (Facebook üzerinde
bir Bimeks sayfası var ama resmi bir hesap değil - This unofficial Page was created because people on Facebook have shown
interest in this place or business. It's not affiliated with or endorsed by
anyone associated with Bimeks.)
Gelelim benim olumsuz bir müşteri
deneyimi tecrübe etmemdeki en önemli etkene... Bimeks firmasına 6502 sayılı
Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un Mesafeli Sözleşmeler başlıklı 48.
Maddesine göre “Tüketici, on dört gün
içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin
sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.” şeklinde yasal düzenleme olması sebebiyle tarafıma ulaşan ayıplı malı iade değil
de değişim talep ettiğimi hem müşteri temsilcisine, hem twitter üzerinden
ilgili kişilere hem de ürünü gönderirken eklediğim bir dilekçe ile belirttim.
Zaten Bimeks’in websitesinde de böyle bir hakkım olduğu firma tarafından da
belirtilmişti. Buna rağmen, ürün firmanın eline geçtikten sonra tarafıma
twitter üzerinden atılan mesaj ile “Volkan
Bey, ürünün kapalı kutusu stoklarda tükenmiş olup, sadece teşhir ürünü
mevcuttur. Kapalı kutu tükendiği için gönderimi yapılamamaktadır, iade
işlemleriniz başlatılıcaktır. Bilgilerinize...” şeklinde bir
bildirim aldım. Konuya ilişkin yukarıda da belirttiğim gibi mesaj atarak
telefon ile bana bilgi vermelerini rica etsem de geri dönüş olmadı ve kendim
hatta dakikalarca bekleyerek müşteri hizmetlerine ulaştım. Ürünü 430 TL’ye
satın aldığımı, bu ürünün farklı renklerinin şu an Bimeks websitesinde mevcut
olduğunu, farklı renkte bir ürün ile de değiştirilmesini kabul ettiğimi
belirtmeme rağmen ürünün değişimini yapabilecekleri kapalı kutu ürünün
ellerinde olmadığını söylediler. Telefon ile görüşürken önümde internet
sitesinin açık olduğunu ve burada stok gözüktüğünü belirttiğimde ise satışı
yapılan ürünlerin paketinin açılmış ya da tamir görmüş ürün olduğunu belirtti.
Görüşme esnasında firmanın değişken fiyat politikası sebebiyle ürünün internet
fiyatı 749 TL idi ve bu koşulda iade değil değişim konusunda kararlı olduğumu
belirtmeme rağmen müşteri temsilcisi oralı olmadı ve iade için sürecin
başlatıldığını söyledi. Bu noktada aklıma şu sorular geldi: Nasıl olurda
internet üzerinde outlet olarak belirtilmemesine rağmen ürün stoğu var
gözükürken müşteri hizmetleri yok diyebiliyor? Ürünün fiyatının 420 TL’den 749
TL’ye yükselmiş olması ürün stoğunun olmamasına sebep olmuş olabilir mi? Madem
internet üzerinde gördüğüm ürünler kutusu açılmış, tamir görmüş ürünlerdi,
benim satın aldığım ürünün de satış anında böyle belirtilmemiş olmasına rağmen
bunu kim teyit edebilirdi?
Nitekim ürünü satın aldığım ilk
gün ofiste elektriğe takılı iken çalıştığı anlarda sesini ve fiyat
performansını beğenen bir arkadaşım aynı günün (Çarşamba) akşamı üründen
sipariş verdi ve ürün eline kapalı kutuda Cuma günü ulaştı. Benim de Cuma günü
ürünün değişiminin red olması ve bu ürünü çok istemem sebebiyle sağolsun 439 TL’ye
(değişken fiyatlı mal bedeli 435 TL + paketleme bedeli 4 TL) satın aldığı ürünü
aynen bana sattı ve kendisi de o haftasonu yine Bimeks internet sitesinden 420
TL’ye aynı üründen sipariş verdi. Bu farklı fiyatlama politikası sebebiyle
sırasıyla 430, 435 ve 420 TL’ye 3 kere JBL Charge 3 Bluetooth hoparlör satın
almış olduk. Tabi bu işlemleri yaparken ürün 649 ve 749 TL seviyelerini de
gördü. Neyse ki elimizdeki 2 ürün bugün itibariyle sağlam çalışıyor. Direk
mesaj ve telefon ile tacizlerim sonucunda ürün iadesinin kesinleştiği
bildirimini aldığım Cuma gününü takip eden Salı günü kredi kartıma iade işlemi
de gerçekleştirildi. Umarım bir kez daha da Bimeks ile bir sorunla karşı karşıya
kalmam.
Neden Bimeks’ten alışveriş
yapmamanız gerektiğini yukarıda uzun uzun açıkladıktan sonra bir kez daha
özetlemek gerekirse;
- Değişken fiyat politikası sebebiyle olası bir zarar etmemeniz
- Ayıplı üründe değişim yapmıyor olmaları
- İade/değişim sürecinde muhataplara erişmenin zorluğu
- Erişilen kurumsal kanal yöneticilerinin (müşteri temsilcileri ve sosyal medya hesap yöneticileri) ilgisiz tavrı
sebepleri ile Bimeks’ten
alışveriş yapmamanızı öneririm.
Peki ben neden Bimeks'ten
alışveriş yaptım?
- Öncelikli sebep diğer firmalara göre uygun fiyat sunuyor olmasıydı. Satın aldığım akşam HepsiBurada, Gittigidiyor, N11, Media Markt, Vatan Bilgisayar websitelerindeki fiyatlar ile karşılaştırdığımda en iyi fiyat Bimeks’teydi. Kargo ücreti olmaması ve taksit imkanı da cabasıydı.
- Bimeks’in Borsa İstanbul (BİST)’a kote olmuş bir firma olması, kurumsal imajı sebebiyle daha önceden alışveriş yapmasam da bana o gün güvenilir gelmiş idi.
Özetle müşteri memnuniyeti adına
sıkıntılı ve ürün kalitesi adına da riskli bir satınalma deneyimi yaşamak
istemiyorsanız Bimeks’ten alışveriş yaparken yukarıda paylaştığım tecrübelerimi
gözönünde bulundurarak alışveriş yapmadan önce iyi düşünmenizi ve mümkünse
alışveriş yapmamanızı öneririm.
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
YanıtlaSil