Capital
dergisinin Nisan sayında McDonalds Türkiye CEO’su Oğuz Uçanlar, kendilerinin yaptığı en büyük hatalardan birinin çok fazla yeni ürün çıkarmak olduğunu belirtip, şu açıklamada bulunmuş:
“Çok
fazla seçenekle daha fazla tüketiciye ulaşmak istedik. Yeni ürünler maliyet
yapımızı bozdu. Sektör olarak birbirimize zarar verdik. Tüketiciyi anlayıp
onların beklentilerine karşılık gelen ürünü geliştirmemiz
lazımdı. Ürün geliştirip bunu kime satarım mantığı doğru değil.”
Bu
samimi paylaşım aslında tüketici merkezli olmanın önemini bir kez daha gözler önüne seriyor. Mc Donalds
Türkiye CEO’sunun paylaştığı örnekteki gibi tüketicilerin
ihtiyaçlarını tüketicilerden öğrenmeden
ürün tasarlayıp sunmak şirketlere
hem ekonomik hem de stratejik olarak zarar verir. Bu durumlar karşılaşmamak için ne mi yapmak gerekir?
Her şeyi bilmediğimizi itiraf etmemiz ve
farklı görüşlere açık olmamız gerekir. Varsayımlarımızı sorgulayacak ve müşterilerimizi dinleyecek
cesaretimizin olması gerekir. Risk alacak, yeni şeyler öğrenecek cesaretimizin ve
verilere ilişkin
olarak eyleme geçmemize ve gerçekten fark yaratmamıza imkan
verecek disiplinimizin bulunması gerekir. Bu
süreç içerisinde de tabi ki hatalarımız olacaktır. Ancak bu hatalar daha küçük
kayıplar vermemize ve yapacağımız doğrular
için
öğrenmemize
de yardımcı olacaktır. Bu konuda bir muhabir ile CEO arasında geçtiği iddia edilen bir diyalogu
paylaşarak hata
yapmaktan çekinmemeyi, bununla beraber hatalarımızdan çıkaracağımız derslerin bizi doğrulara götüreceğini hatırlatırım.
Muhabir,
CEO’ya “Başarınızın sırrı nedir?” diye sorar; CEO iki
kelimeyle “Doğru
kararlar” der. Muhabir, “Doğru kararları nasıl alıyorsunuz?” diye sorar; CEO “Tecrübe” der. Muhabir, “Tecrübenin sırrı nedir?” diye sorar; CEO iki
kelimeyle “Yanlış kararlar” der.
Journalist:
What's the secret of your success?
CEO: Right decisions.
Journalist: How do you make right decisions?
CEO: Experience.
Journalist: How do you get that kind of experience?
CEO: Wrong decisions.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder