28 Nisan 2019 Pazar

Tüketiciyi Anla, Yanlışı Doğruya Çevir

Capital dergisinin Nisan sayında McDonalds Türkiye CEO’su Oğuz Uçanlar, kendilerinin yaptığı en büyük hatalardan birinin çok fazla yeni ürün çıkarmak olduğunu belirtip, şu açıklamada bulunmuş:

Çok fazla seçenekle daha fazla tüketiciye ulaşmak istedik. Yeni ürünler maliyet yapımızı bozdu. Sektör olarak birbirimize zarar verdik. Tüketiciyi anlayıp onların beklentilerine karşılık gelen ürünü geliştirmemiz lazımdı. Ürün geliştirip bunu kime satarım mantığı doğru değil.

Bu samimi paylaşım aslında tüketici merkezli olmanın önemini bir kez daha gözler önüne seriyor. Mc Donalds Türkiye CEO’sunun paylaştığı örnekteki gibi tüketicilerin ihtiyaçlarını tüketicilerden öğrenmeden ürün tasarlayıp sunmak şirketlere hem ekonomik hem de stratejik olarak zarar verir. Bu durumlar karşılaşmamak için ne mi yapmak gerekir?

Her şeyi bilmediğimizi itiraf etmemiz ve farklı görüşlere açık olmamız gerekir. Varsayımlarımızı sorgulayacak ve müşterilerimizi dinleyecek cesaretimizin olması gerekir. Risk alacak, yeni şeyler öğrenecek cesaretimizin ve verilere ilişkin olarak eyleme geçmemize ve gerçekten fark yaratmamıza imkan verecek disiplinimizin bulunması gerekir. Bu süreç içerisinde de tabi ki hatalarımız olacaktır. Ancak bu hatalar daha küçük kayıplar vermemize ve yapacağımız doğrular için öğrenmemize de yardımcı olacaktır. Bu konuda bir muhabir ile CEO arasında geçtiği iddia edilen bir diyalogu paylaşarak hata yapmaktan çekinmemeyi, bununla beraber hatalarımızdan çıkaracağımız derslerin bizi doğrulara götüreceğini hatırlatırım.

Muhabir, CEO’ya “Başarınızın sırrı nedir? diye sorar; CEO iki kelimeyle Doğru kararlar der. Muhabir, Doğru kararları nasıl alıyorsunuz? diye sorar; CEO Tecrübe der. Muhabir, Tecrübenin sırrı nedir? diye sorar; CEO iki kelimeyle Yanlış kararlar der.
 


Journalist: What's the secret of your success?
CEO: Right decisions.
Journalist: How do you make right decisions?
CEO: Experience.
Journalist: How do you get that kind of experience?
CEO: Wrong decisions.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Google adsense

Analytics