Akbank’ın dijital altyapısının ne kadar iyi (!) olduğunu bilmeyen yoktur. Sosyal medyada sıklıkla IT ekibinin başarılı (!) icraatları gündeme gelirken beni de Kasım ayında bir hayli zengin göstermişlerdi.
X'te Volkan Yorulmaz: "Teşekkürler @Akbank Harikasınız @AkbankDestek 🙃🤣👏 https://t.co/lvmjFLHk9K" / X (twitter.com) |
Tabi ki yukarıdaki
twitime cevap verebilecek, hatalarını kabullenebilecek bir müşteri odaklı
yaklaşım göstermediler.
Birkaç saatlik sanal
zenginliğim kursağımda kalmışken bu kez hafta sonu fon kazançlarımda bir
anormallik fark ettim. Daha geçtiğimiz hafta içi aldığım Ak Yatırım’ın AFV
kodlu Avrupa Yabancı Hisse Senedi fonunda haftasonu ciddi bir yüzdesel artış gördüm.
Pazartesi sabahına kadar hatalarını yine sessiz sedasız düzeltirler diye
bekledim. Sabah 09:04’te aldığım ekran görüntüsü ile de teyid edebileceğiniz
üzere hata devam ediyordu. TEFAS’tan fonu kontrol ettiğimde ise böyle bir
artışın sözkonusu olmadığını gördüm. Saat 12:05’te bir daha kontrol ettiğimde
ise kayıtlar normale dönmüştü.
Aynı Adet Fon, Aynı Gün |
Fonlar Güne Geç Başladı |
İnsan hata yapar,
kurumlar hata yapar ama hatanın hep IT tabanlı konulardan kaynaklanması, çok
sık tekrar etmesi hem bankanın imajına zarar veriyor hem de banka
müşterilerinde güvensizlik yaratıyor. Benzer şekilde, iki hafta önce bir Cumartesi
sabahı Akbank’taki yabancı hisse senedi hesabımın bağlı olduğu dövizli hesabımın
bakiyesi sıfır (0) olarak gözüktü. Bu kez sosyal medyadan yazsam cevap alamam
diye müşteri hizmetlerini aradım. Yabancı piyasalarla ilgili mesai günlerinde
09:00 ile 15:00 arasında destek olabildiklerini söylediler. Derin nefes alıp
karşımdaki kişinin de maaşlı çalışan bir emekçi olduğunu hatırlayıp iyi
çalışmalar diledim. Neyse ki gün içerisinde bakiyem olması gereken seviyeye
yükseldi. Bu örnekler son 2 hafta içerisinde yaşanmış olsa da geçmişi de var.
Aşağıda sizlere yıllar öncesinden de Akbank’taki kötü deneyimlerimi
paylaşabilirim.
Volkan
Yorulmaz: Akbank Hatasını Kabul Etti
Volkan
Yorulmaz: 7'den Sonra Açılan İnternet Bankası: Akbank
Madem öyle, niye
hala Akbank ile çalışıyorsun diyecek olursanız: maaş müşterisiyim. Evet,
bankalar maaş promosyonu için para ödüyorlar ve ödedikleri paranın karşılığı
olarak mutsuz da olsa müşterilerini “belirli süreliğine” ellerinde tutabiliyorlar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder