18 Şubat 2013 Pazartesi

Hattınızı Üzerinize Alma Fırsatı


1998 yılında rahmetli babam vefat ettikten sonra kullanmaya başladığım Turkcell hattımı her üstüme almaya kalkışımda aynı cevapla karşılaştım: tüm varisler bir araya gelmeden üstünüze alamazsınız. Bana bu bilgiyi verirken tabii ki hattı kapama hakkımdan bahsetmediler, bunu kendim netten araştırıp buldum ve sonrasında teyit ettirdim.

Bahsedilen tüm varislerin bir araya gelmesi benim özelimde çok kolay bir durum değildi. Yıllardır bir şekilde idare ettim ve hattımı kullandım. 2012 sonu itibariyle iPhone kullanmaya karar verdim. iPhone’a uygun mikrosimin almam için Turkcell yine tüm varislerin gelmesini isteyince, 14 yıllık beraberliğimizin de sonu gözüktü. Önce eski Avea hattım için mikrosim aldım, sonrasında da iPhone’a takıp arkadaşlarıma o yıllardır gözümde büyüyen “yeni numaram budur!” duyurusunu yaptım. Şubat’ın ortasına kadar kimler halen bana Turkcell’den ulaşmaya çalışıyor diye bekleyip atladığım kişi ya da kurum var mı diye takip ettim.

16 Şubat 2013 günü de Turkcell İletişim Merkezi’ne gidip veraset sebebiyle hat kapama talebimi ilettim. Oradaki görevli talebimi işleme almadan önce Aralık sonunda çıkan bir fırsattan bahsetti. Eğer sizlerin haberi yoksa paylaşmaktan memnuniyet duyarım.



Geçmiş yıllarda yoğun bir talep alan ve binlerce kişiye satılan Açık Hatların kullanıcılar tarafından kendi üzerine alınması için BTK tarafından son bir fırsat sunuldu.

Açık Hat olarak satın alınan ve başkasının adına kayıtlı olan bir hatta sahip iseniz 1 Ekim 2013 tarihine kadar size en yakın GSM Bayisinden gerekli sözleşmeleri imzalayarak hattı kendi üzerinize alabileceksiniz.

Herhangi bir ek ücret alınmadan yapılacak olan işlem sonrasında kullanımda olduğunuz hatta numara ya da sim kart değişimi olmadan direkt olarak sizin adınıza kayıt edilmiş olacak.

Hattı üzerinize almak için tanınan son tarih 01 Ekim 2013 tarihi olarak belirlenmiş durumda. Bu tarihe kadar kullandığı Açık Hattı kendi üzerine almayan aboneler kısa süre sonra hatlarına veda etmek durumunda kalabilirler.

Bu noktada haksız bir şekilde başkalarının hattını kendi üzerine geçirmeye çalışanların engellemesi için de 1 Ekim 2014 tarihine kadar bir itiraz süresi verilmiş durumda. Kendi adınıza olan bir hattı başka bir kullanıcı kendi üzerine taşımış durumda ise 1 Ekim 2014 tarihine kadar BTK’ya itirazın bildirmesi gerekiyor. Aksi durumda o tarihten sonra herhangi bir hak iddia edemiyor.

Bu noktada, gecikmeli olarak öğrendiğim bu haber, işin zor kısmını atlattıktan sonra karşıma çıktığı için benim kararımı değiştirmedi ve hattımı kapattırdım. Ancak sizlerin haberi olmasını isterim. En azından siz böyle zorluklarla karşılaşıyorsanız, kolayca hattınızı üzerinize alabilirisiniz. Tabii ki sınırlı süreli bu uygulama için 1 Ekim 2013’e kadar aksiyon almanız gerekiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Google adsense

Analytics