25 Şubat 2013 Pazartesi

Kazanmasını İstediklerim ve 85. Oscar Ödülleri

Kazanmasını İstediklerim ve Kazananlar

Oscar’ı önceden takip eden biri değilim. Hatta Oscar hakkında yazacak kültür birikimine de sahip biri değilim. Ama son dönemde severek izlediğim, beğendim dediğim 3 film oldu.

Bu 3 filmin ödüllendirilmesini çok istedim.

Bunlardan ilki Skyfall’du. Batman filmini izleyip, filmden soğuduktan sonra gittiğim ilk sinema filmiydi 2012’de. Filmden çıktığımda keyfim tavan yapmıştı. “İşte bu!” dedirten cinsten bir filmdi. Uzun zamandır filmin müziğinin farklı versiyonlarını severek dinliyordum. Oscar ile ödüllendirilmesine çok sevindim.

Silver Linings Playbook fimi içimi ısıtan, diğer romantik komedilerden (ki ben bu tarzı çok severim) çok farklı bir filmdi. Bu film hakkında yorumlarımı da daha önce burada yazmıştım.

Ve son olarak “Life of Pi”. Planlasam bu kadar denk gelmezdi belki, tam Oscar töreninin olduğu akşam bu filmi izledik. Torrent’den 1080P ayna gibi görüntüyle adeta Teknosa’daki showroom TV’lerinde film izliyor gibi hissettim kendimi. Tabii ki olay sadece görüntü de değildi. Filmin müzikleri, ses efektleri ve tabii ki konusu. Benim gibi 2 saatten uzun filmlere karşı her zaman önyargılı olan beni bile fazlasıyla tatmin etti. Arşivde saklanıp belki bir kez daha izlerim diye bekletilip yıllandırılacak cinsten bir filmdi.

Kazananların benim tebriğime ihtiyacı yoktur ama ben yine de bu mecradan kendilerine tebriğimi ileteyim. Argo’yu Amerikan lobisi sebebiyle ödüllendirecekleri/ödüllendirdikleri konusunda pek çok yazı okuyunca bu filmi edinsem de izlemek konusunda biraz ağır kaldım. Önümüzdeki günlerde izler, ben de heyecan yaratırsa yine paylaşırım.



En İyi Film: Argo
En İyi Yönetmen: Ang Lee - Life of Pi
En İyi Kadın Oyuncu: Jennifer Lawrence – Silver Linings Playbook
En İyi Erkek Oyuncu: Daniel Day-Lewis - Lincoln
En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu: Anne Hathaway- Les Misérables
En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu: Christoph Waltz -Django Unchained
En İyi Kurgu: Argo
En İyi Özgün Senaryo: Django Unchained
En İyi Uyarlama Senaryo: Argo
En İyi Belgesel: Searching for Sugar Man
En İyi Kısa Belgesel Film: Inocente
En İyi Sanat Yönetimi: Lincoln
En İyi Görüntü Yönetimi: Life of Pi
En İyi Görsel Efekt: Life of Pi
En İyi Kostüm Tasarımı: Anna Karenina
En İyi Makyaj: Les Misérables
En İyi Özgün Şarkı: Skyfall – Skyfall
En İyi Özgün Müzik: Life of Pi
En İyi Ses Kurgusu: Zero Dark Thirty & Skyfall
En İyi Ses Miksajı: Les Misérables
Yabancı Dilde En İyi Film: Amour
En İyi Kısa Kurmaca Film: Curfew
En İyi Kısa Film (Animasyon): Paperman
En İyi Animasyon Film: Brave

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Google adsense

Analytics