Bu hatırayı saklayıp, üzerinden zaman geçtikten sonra ileride değerlendirmek benim için çok değerli olacak.
Merhaba dönüşüm yolcuları,
Öncelikle bu köşede yazma fırsatı bulduğum için hem
çok mutlu hem de bu fırsatı sunan Kurumsal İlişkiler departmanımıza ve köşesini
benimle paylaşan Eren Çelebi’ye müteşekkir olduğumu belirtmek isterim. Konuk
editör olmak için Eren ile iletişime geçtiğimde aklımda sizlerle Philip Morris
Türkiye olarak son dönemde sektörde elde ettiğimiz başarılardan bahsetmek
vardı. Uzun uzadıya yıllar itibarıyla kurumlar vergisi rekortmenleri
listesindeki yerimize, ihracattaki konumumuza, en iyi işveren ödülünü alışımıza
atıfta bulunup başarı hikayelerimizle ve kazanılan ödüllerle gurur duymamıza
aracı olmayı düşünmüştüm.
Ardından aklımdakileri yazıya dökmeye hazırlandığım
dönemde PMI Yönetim Ekibinin Dubai’deki toplantısı gerçekleşti. Başta CEO’muz
André’nin ilham verici video içerikleri olmak üzere yönetim ekibinin işaret
ettiği konuları JAM sayfasında inceleyince, geçmiş başarı öykülerinden ziyade
önümüzdeki dönemde imza atacağımız muhteşem başarılara yoğunlaşmaya karar
verdim. Malum, şimdiye kadar yaptıklarımız bizi buraya getirdi ama buradan
ileriye ancak farklı şeyler yaparak gidebiliriz; işte tam da bu yüzden değişmek
ve dönüşmek gerekir.
Bir çalışan olarak transformasyon, yani dönüşüm ya da
Enrique’nin Temmuz ayındaki iç iletişim toplantısında kullandığı deyimle
trust-formation beni heyecanlandırıyor ve bu yolculuğun sonunda şirketimizin ve
bizlerin “kazanan” olarak çıkacağımıza gönülden inanıyorum. 2016 yılı
verilerine göre, 180 ülkede faaliyet gösteren, 800 milyar adet sigarayı 150
milyon yetişkin sigara tüketicisine ulaştıran dev bir organizasyonuz ve artık hepimiz
aynı yöne doğru bir yolculuğa başladık. Bu yolculukta bazılarımız biraz önde,
bazılarımız biraz daha geride ama aynı amaçla dumansız dünyaya yolculuğumuzu
sürdürüyoruz. 2008 yılından itibaren 3 milyar doları aşan yatırım yaptığımız ve
önümüzdeki dönemde 1.7 milyar dolar daha yatırım planladığımız riski azaltılmış
ürünler halihazırda 25’ten fazla ülkede satışta. PMI’ın 2017 3.çeyrek raporunda
paylaşılan araştırmalar, 3.7 milyondan fazla insanın sigaradan iQOS’a geçiş
yaptığını ve her gün 8 bin kişinin daha bu geçişi gerçekleştirdiğini
gösteriyor. Özetle transformasyon bizimle birlikte tüm dünyada yaşanıyor.
Bu dönüşüme kayıtsız kalmak tabi ki de mümkün değil.
Dünyanın en saygın yatırım bankacılarından “Goldman Sachs” geçtiğimiz Eylül
ayında yayımladığı raporunda Philip Morris’i global tütün endüstrisinin “ezber
bozan”ı olarak tanımladı. Bu tanımı yaparken iQOS platformunun arkasındaki
bilimsel araştırmalardan ticari stratejisine kadar sahip olduğu kalite unsurunu
referans gösterdi ve yatırımcılarına Philip Morris hisselerini önerdi.
PMI’ın Birleşmiş Milletler Sürdürülebilirlik
Raporu’nda 2025 yılında satışlarımızın en azından %30’unun dumansız ürünlerden
oluşmasının hedeflendiği belirtilmiş. Bu hedefe ulaşmak için şimdiye kadar
yaptıklarımızdan farklı şeyler yapmamız gerekiyor. Marshall Goldsmith’in dediği
gibi “Seni buraya getiren şeyler, oraya götürmeyecek”. Hedefimize ulaşmak için
bir kültürel değişim gerektiriyor. PMI Yönetim ekibinin toplantısında da
altının çizildiği gibi, şirketler endüstrileri değiştirmez, insanlar
değiştirir. Şirketimizin en büyük varlığının insanlar yani bizler olduğunu
aklımızdan çıkarmayıp potansiyelimize ulaşmak için kültürel değişimi
gerçekleştirmeliyiz. Bundan böyle müşteri odaklı yaklaşımımızla beraber
süreçlerimizi yalınlaştırıp en etkin yöntemlerle çalışmayı kendimize ilke
edinmeliyiz. “Disruptive innovator”ı dilimize yıkıcı yenilikçiler olarak tercüme
edersek, her birimiz basit yöntemler bularak daha önce yürünmemiş yollardan
başarıya gidecek, iyi tanıdığımız tüketicilerin ihtiyaçlarına cevap verecek,
sorunlara öncekilerden daha iyi çözümler bulacak, değişen dünyaya ayak uydurup
başarıyı yakalarken öncekilerden farklı yöntemler kullanacak macera dolu bir
yolculuğun yıkıcı yenilikçileriyiz. İyi yolculuklar…
Volkan YORULMAZ
Kıdemli Vergi Analisti
Not: Yukarıda paylaşılan finansal verilerin hepsi
kamuya açık olan PMI’ın Birleşmiş Milletler Sürdürülebilirlik Raporu’ndan ve
2017 3. Çeyrek Finansal Raporundan alınmıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder