11 Şubat 2024 Pazar

Nasıl Özel Okul Velisi Oldum?

Daha önce buradan Özel Okul Planması konusunda fikirlerimi ve başımızdan geçenleri paylaşmıştım ve bir hayli de okunmuştu. O sınav haftasından sonra sonuçlar açıklandı. Oğlum Okan her iki sınavda da başarılı oldu ve asil listeye girdi. Ardından okulların resmi fiyatlarının açıklanması süreci geldi. Bu arada instagram’dan, twitter’dan pek çok duyum okuduk. En nihayetinde sömestre tatili ile beraber hem Çevre Koleji hem de Bilfen’den arayıp ücret bilgisini paylaştılar. Ay sonuna kadar kayıt olmamız gerektiğini söyleseler de, sömestre tatili öncesinde şehirden ayrılacağımı her iki okula da bildirdiğimi telefonda hatırlatınca “Tatil dönüşü Cumartesi ya da okulların açıldığı Pazartesi günü okulumuza bekliyoruz” şeklinde aceleci bir yaklaşımla karşılaştım. Bahçeşehir ve Işık Okulları 10 ve 17 Şubatta giriş sınavlarını yapacaklardı ancak o tarihe kadar bekletmek çok mümkün gözükmüyordu. Bahçeşehir'in sınavına kayıt ücretsizdi ama Işık sınav kaydı için verdiğimiz 500 TL'lik zorunlu bağış umarım ihtiyacı olanlara gidecekti…

İki okul arasında bir tercih yapacaktık. Bir tarafta işyerime yakın, İstanbul trafiği sebebiyle göreceli olarak evime uzak (8 km kadar - 1 saatten fazla günde servis süresi), akademik yönü ve dijital altyapısı kuvvetli Bilfen, diğer tarafta da en iyi okul eve en yakın okuldur mantığı ile öne çıkan, tanıtım toplantısında ısrarla gücünü öğretmenlerinden aldığını söyleyen Çevre Koleji vardı. İşin finansal koşullarını da dikkate aldığımızda, her gün Okan’ı okula benim bırakmam söz konusu olamayacağı için Bilfen’i tercih edersek işin içine servis parası da girecekti. Kayıt öncesi sınav dahil her iki okulu da üç kez ziyaret ettim ve Çevre Koleji’ndeki öğrencilerin ailemize daha yakın profilde olduğunu Bilfen’de potansiyel bir akran zorbalığı ile karşılaşabileceğimizi hissettim. Tabi ki bu subjektif bir değerlendirme olabilir ve herkes için aynısı geçerli olmayabilir. Karar aşamasındayken Bilfen’in teknolojik altyapısının güçlü olması aslında eğitim alırken öğrencinin insani dokunuşlardan uzak kalabileceğini de düşündürmedi değil. Biraz açacak olursam, Çevre Koleji’nde sistemin öğretmen üzerine kurulmuş olması bana öğrenci üzerinde etki yapabilecek öğretmenlerin olduğu bir okulu tercih etmeye itti.

Fiyatlar her iki okul için de birbirine çok yakın açıklandı ancak Çevre Koleji Okan’ın sınav sonucuna göre %15 burs veriyorken Bilfen’de en baştan söyledikleri gibi bir burs durumu söz konusu değildi. Açıkçası 2023 yılı Eylül Ekim aylarında bu fiyatlara bir özel okula oğlumu göndermek finansal planlamamda yoktu ancak resmi fiyatlar açıklanmadan önce çipalama etkisi sebebiyle duyduğumuz o fiyatlar bana resmi fiyatların her ne kadar pahallı olsa da malesef makul olduğunu kabullendirdi. Tatil dönüşü Pazartesi sabahı Excel’de peşin mi taksitli mi ödemenin daha mantıklı olduğunu güncel faiz oranı ve peşin ödeme indirimi ile bir kez daha test ettikten sonra Çevre Koleji’ne gittik.

Kayıt olduğumuz tutarı buradan yazmak ticari sır niteliği taşıyabileceğinden uygun olmayacaktır ancak anlaşıp kaydımızı yaptırdık ve ilk taksidi kredi kartımdan, geriye kalan beş taksidi de Akbank’ta açtığımız kredili mevduat hesabından (KMH) tanımladık. Sıradaki ilk taksit Eylül ayında başlayacak ve Ocak 2025’te sona erecek. Nasip olursa o zaman da yeni dönem için kayıt dönemi başlayacağından hayatımızda fazla bir değişiklik olmayacak.


Özetleyecek olursam, oğlumun ortaokulda iyi bir temele sahip olup iyi bir üniversiteye ve liseye gidecek yola katkıda bulunması için artık özel okul tercihi zamanının geldiğini düşündük. Bu doğrultuda bütçemizi, evimizin konumunu, aradığımız akademik başarı kriterini dikkate alarak Çevre Koleji’nde karar kıldık. Ödemeyi yaparken yüksek faiz ortamını göz önünde bulundurarak taksitle ödeme yapmayı rasyonel buldum. Şimdi önümüzde dört yıllık bir orta öğretim dönemi var. Ara sınıflardaki artışın yönetmelikte belirtildiği gibi enflasyon ortalamasına göre belirlenecek olması, TUİK çalışma yönteminin değişmemesi durumunda artışların gerçek enflasyonun altında kalacağını hissettiriyor. Tabi okullar da ellerindeki kozları kullanarak farklı isimlerle ek ücretler talep edebilir. Yaşayıp öğreneceğimiz bu yolda tüm çocukların başarılı, sağlıklı ve mutlu bir eğitim öğretim yaşamı olmasını dilerim.    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Google adsense

Analytics