4 Aralık 2015 Cuma

Hesap İşletim Ücretine Av Olmayın

Geçtiğimiz günlerde telefonum çaldı ve arayanın 4440333 olduğunu görünce ne de olsa Garanti Bankası diye açmadım. Tam 90 dakika sonra tekrar aynı numara aradı. Yıl sonu geldiği için yine kredi satma derdindedirler diye düşünüp yine açmadım. Ardından bir 90 dakika sonra yine 4440333 arayınca dayanamayıp açtım.

Sayın müşterimiz diye giriş yapan ses kaydı 7 Ocak 2016 günü Garanti Bankası şubesindeki hesabımdan 69TL hesap işletim ücreti kesileceğini "müjdeledi". Zaten ancak kendileri için bu derece önemli bir durum için böyle ısrarlı ararlardı. Allah bizleri onların eline düşürmesin çünkü bizim 4440333 e acil şekilde ulaşmak istediğimizde o saçma sesli komut sistemiyle müşteri temsilcisine ulaşmamız hem çok zor hem de asap bozucu.

Gelelim hesap işletim ücreti konusuna. Banka detaylarını websitesinden açıkladığı üzere artık her hesap için ayrı işletim ücreti kesemiyorlar, ancak bireysel müşteri bazında bir taneye mevzuat izin veriyor. 2016 Ocak ayında 2015 yılının 2. yarısına ilişkin taksit ödeniyor olacak. Muhtemelen Temmuz ayında 2016 yılının ilk 6 ayı için en az 69 TL daha (zamlanması yüksek ihtimaldir) hesap işletim ücreti kesecekler. Böylelikle müşterinin hesabından bir yılda minimum 138 TL, aylığa vurduğumuzda 11,5 TL buharlaşmış olacak.

Henüz zamanınız varken muafiyet koşullarından yararlanmanızı ya da ihtiyaç duymadığınız bankalardaki hesapları kapatarak tek bir bankada toplamanızı öneririm. Önceki yazılarımda da belirttiğim gibi bankaya değil de ihtiyacı olan hayır kurumlarına verin bu tutarları. Vergi rekortmeni bankaların her sene sanayi firmalarından fazla elde ettiği kazançlarını düşününce her bir müşteriden alınan bu ücretlerin nasıl bir yekün oluşturduğunu ve bu ücrete karşılık hizmet alıp almadığınızı sorgulayın. Üşenmeyin ve lütfen bu tutarı ödememek için aksiyon alın.

Son olarak bankanın sitesinden ilgili açıklamaları da paylaşıyorum:

2015 2. yarıyıl hesap işletim ücreti tahsilatları Ocak 2016’dan itibaren gerçekleştirilecektir.  

Ekim 2014’te yayınlanan “Finansal Tüketicilerden Alınacak Ücretlere İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik” uyarınca hesap işletim ücreti tahsilat kurallarında değişiklik yapılmıştır. Hesap işletim ücreti bireysel müşteriler, firma ortakları ve şahıs firmalarından hesap sayısına bakılmaksızın müşteri bazında tek ücret olarak alınmaktadır. Hesap işletim ücretinin değişmesi halinde tahsilatlar başlamadan önce ücret tutarı ve tahsilat başlangıç tarihi konusunda bilgilendirme yapılacaktır. Aşağıda verilen istisna koşullarını sağlayan hesaplardan tahsilat yapılmayacaktır. Kullanmak istemediğiniz hesapların tahsilat tarihine kadar ek bir masraf ödenmeden kapatılması mümkündür. Hesap kapama işlemi Garanti şubeleri, İnternet Şubesi ve Alo Garanti aracılığı ile gerçekleştirilebilmektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Google adsense

Analytics