Hayata geçmeyen, toplumsal veya ekonomik
faydaya dönüşmeyen bir fikir sadece sıradan bir fikirdir. Bütün iş, hayata
geçebilecek doğru fikri ortaya koymakla başlıyor.
Dünya genelinde toplumsal veya ekonomik
faydaya dönüşmüş tüm başarıların altında hep insan odaklı stratejiler yatıyor.
“Müşterinin Yapacağı İş” (Jobs to be Done)
yaklaşımı bunlardan sadece bir tanesi. Bu yaklaşımla olsun, olmasın yıkıcı
ürünler geliştirmek için insan odağı ile çalışmak bizi başarıya götürecektir.İnsana odaklanarak detaylıca çalışılmış bir “Müşterinin Yapacağı İş” cümlesi üzerine geliştirilen ürünlerin toplumsal ya da ekonomik faydaya dönüşme ihtimali oldukça artar. İnsanların, tam da istediğim buydu diyeceği ürünler ortaya çıkar.
3M mühendisleri insan odağı yüksek bir araştırma çalışması yaptılar. “Duvara ağır olmayan nesneler asma” işini tespit ettiler. Bu “Müşterinin Yapacağı İş” cümlesi üzerine çalışarak 3M çift taraflı bant ürününü geliştirdiler.
Bu ürün ile insanların duvarlarına çok kolay bir şekilde istedikleri nesnelerini asıp istedikleri zamanda duvarlarına zarar vermeden çıkarabilmelerini sağladılar. Böylelikle, insanları fotoğraf, tablo gibi şeyleri duvara asmak için matkap alıp duvarı delme işinden kurtardılar. 3M bu ürün ile matkap üreticileri için yıkıcı bir ürün geliştirerek matkap üreticilerine çok büyük bir rakip haline geldi. Çok kısa bir sürede dünya genelinde başarıyı yakaladı.
Yıkıcı
ürün geliştirmeyi başarmış çalışmaların her birinde en ince detayına kadar
çalışılmış değerli stratejiler ile karşılaşıyoruz. Doğru hedefe yönelip,
kullanıcının en ihtiyaç duyacağı ürünü en iyi şekilde tasarlamayı başarmışlar
ve tabii ki bunun karşılığını da almışlar. İşte yıkıcı etki budur!
Not: Bu içerik hazırlanırken Bahadır Aktan'ın HBR Türkiye'de yayımlanan makalesinden etkilenilmiştir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder