23 Eylül 2018 Pazar

Vatan Bilgisayar'dan Bonus Card'a Taksitli Cep Telefonu Satışı

Ülkemizde bireysel kredi kartı ile taksitli cep telefonu satın almak kanunla yasaklanmış durumda. Ancak pek çok alanda olduğu gibi bu konudaki dğzenleme de kağıt üzerinde kalırken uygulamada bazı aksaklıklar yaşanıyor. Arka kapıları kullanan pek çok kişi mağazalardan farklı pos cihazlarından kredi kartı ile takistli alışveriş yaparken benim gibi bu konuda elinde olmayan sebeplerle de taksitle cep telefonu alanlar olabiliyor.

Daha önce benzer örneği Hepsiburada’dan Akbank kredi kartı ile satın aldığım cep telefonuna isteğim dışında taksit uygulandığınıda yaşamıştım. Bu konuda detaylı bir blog içeriği hazırlayıp hem Hepsiburada hem de Akbank yetkililerine de sorunu iletmiştim. Merak edenler için o içerik:


Bu ay Vatan Bilgisayar’ın websitesinden aldığım cep telefonunu Garanti Bankası’nın Bonus kredi kartı ile ödedim. Başka bir harcamada kullanmak üzere, Bonus’un 7.500 TL’ye kadar olan harcamalarda 2 taksit kampanyasına bu işlemi yapmadan yaklaşık 10 gün önce katılmıştım ve kampanya ay sonuna kadar geçerliydi. Telefonu satın aldıktan sonra, bugün gelen kredi kartımda telefon ücretinin 2 taksite bölündüğünü gördüm. Yani yine satış yapan firma ile ödemeye aracılık yapan banka arasında işleme konu olan eşyanın tanımlanamaması sonucuyla cep telefonu satışı gerçekleştiği tespit edilememişti.


Bu konuda arka kapıları zorlayan pek çok kişinin özellikle enpara’nın kredi kartı encard’ın 3.000 TL’ye kadar 6 taksit yapma özelliğini kullanarak gittigidiyor, hepsiburada gibi sitelerden telefon aldıktan sonra taksitlendirdiğini donanımhaber’deki forum sayfalarından okudum. Enpara bu taksitlendirme işlemi öncesi tüketiciden işlemin yasal olduğuna dair bir onay alsa da ek bir control yapmadığı için işlem taksitlendiriliyor.

Umarım kanunların amacına uygun olarak uygulanabilmesi için sorumluluğu olan tüm taraflar gerekli aksiyonları alırlar. Aksi takdirde kanunlar bazıları için geçerli olurken bazıları için ise sadece var oluyor.

Bu arada, Vatan Bilgisayar’dan aldığım cep telefonunun fiyatı ertesi akşam aldığım fiyatın altına inince müşteri hizmetlerine yazıp aradaki fiyat farkını rica ettim. Ama sağolsunlar hiç ilgilenmediler. Onların bu tavrı gönül defterimde isimlerinin çizilmesine sebep oldu, umarım farkındadırlar.
Vatan müşteri hizmetlerine gönderdiğim ileti:
www.vatanbilgisayar.com’dan dün vermiş olduğum siparişim (Samsung S8 cep telefonu)1Z76343V6802755709 kargo takip numarası ile UPS kargoya bu akşam teslim edilmiştir.  Yine bu akşam www.vatanbilgisayar.com adresinde saat 22'de dün satın aldığım fiyatın (3,473.91TL) altına inerek 3,3399 TL'ye satılmaktadır. Müşteri memnuniyeti adına aradaki fiyat farkının tarafıma iade edilmesi ya da bu tutar kadar hediye çeki verilmesini müşteri memnuniyeti adına rica ederim.

Aksi takdirde bu konuda blogumda (volkanyorulmaz.blogspot.com) ve ekşisözlükte yaşadığım olumsuz müşteri deneyimini paylaşacağım. Bununla beraber 14 günlük iade hakkımı kullanarak aynı ürünü www.amazon.com.tr üzerinden sipariş edeceğim.
Bilginize,
Onlardan gelen detaylı (!) yanıt:



1 yorum:

  1. Altına taksit yapılsa ne olacak ki https://finanskredirehberi.com/altin-aliminda-taksit-yapan-kredi-kartlari/ burada okudum şok oldum çeyrek ve gram altına yapılmuyormuş

    YanıtlaSil

Google adsense

Analytics