3 Nisan 2018 Salı

Boyner'den Sözde "Kişiye Özel İndirim"

Bu akşam (3 Nisan 2018) iş çıkışı serviste giderken eşim whatsapp’dan bir mesaj iletti. Boyner bu ay doğum gününü kutlayacak olan eşime özel bir indirim kodu göndermişti:


Kendi kendime ne güzel bir uygulama, demek ki böyle bir bütçe ayırmışlar, herhangi bir ürün kısıtlaması ya da indirim öncesi fiyat üzerinden gibi kısıtlama da koymadan direk indirim sunmuşlar, avantajlı şeyler çıkabilir diye düşünüp, eve gidince Boyner’in sitesini bir inceleyim diye kendi kendime plan yapmıştım.

Ardından üstünden çok geçmeden, yine servisteyken bu kez bana bir SMS geldi. Gönderen yine Boyner’di. Bu kez kelimeler ve indirim kodu değişmişti, ama indirim oranı, tek ürün şartı ve indirimin geçrli olduğu mecra aynıydı.


Mesajı okuyunca bir tüketici olarak Boyner’den acayip soğudum. İnsanlara türlü algı oyunları yaparak kendilerini “özel” hissettirmeye çalışarak herkese uygulanan fiyatı “avantajlı” ya da “fırsat”mış gibi sunarak kendilerince “akıllı” bir pazarlama stratejisi takip ediyorlardı. Muhtemelen önce bindirip sonra da bu sistemle indireceği fiyatlarla hasılat hanesine Nisan ayında güzel bir tutar ekleyeceklerdir ama uyguladıkları bu yöntemin arka planını gören tüketiciler Boyner’den alışveriş yaparken sözde indirimlere bir daha kolay kolay inanmayacaktır.

Boyner’de bu stratejileri belirleyen ekibe saygılarımla,

1 yorum:

Google adsense

Analytics