30 Mayıs 2019 Perşembe

"Sadece Hakkımı Aradım" Tanıtıldı

2018 yılı Ağustos ayında yayımladığım kitabım herhangi bir promosyon ya da reklam faaliyeti yürütmeden kendi kendine küçük adımlar atarak belli bir kitleye ulaştı. Müşteri memnuniyeti ve bu alandaki deneyimlerimden bahsettiğim kitabımın ulaştığı okurlar maille, sosyal medyadan ya da Google Play’de yorum bırakarak bana mesajlarını iletip fikir alışverişinde bulundukça bu kitabı yazarken ki amacıma ulaşmış olmanın hazzını yaşıyorum.

Bununla beraber, geçtiğimiz günlerde (2019 Mayıs ortası) Linkedin’deki faydalı paylaşımlarını görüp bağlantı kurduğum Dr. İlknur Üner’in aşağıdaki iletisini görünce bir heyecan yaşadım.

Yazar Dostlarıma Destek Olabilirim!!!
Kitap aşığı birisi olarak ne yazık ki görsel ve yazılı basında kitapların yeterince yer bulamamasına son derece üzülüyorum. Bir kitabın ne kadar büyük emeklerle, mücadeleyle, maddi yükle ortaya çıktığını çok iyi biliyorum. Bu kadar büyük emek harcanan kitapların ise okurlara ulaşmaması, raflarda kalması ise gerçekten de büyük bir kayıptır. Yazarların kitaplarını okurlara tanıtabilmeleri için ST Endüstri Radyo'da(Kobilere yönelik yayın yapan 105.8 frekans) Can Karadut'un 'Eve İş Götürme' programına konuk olduğumda her programda bir kitaba yer vermek istedim. Ne yazık ki ülkemizde bir kaç yazar dışında, büyük bütçelerle reklam vermenin dışında yeni çıkan is dünyası kitaplarının okurlara ulaşması mümkün olmamaktadır. Is dünyası ile ilgili kitabınızı tanıtmak isterseniz, kitabınızı paylaşmanız durumunda gönüllü olarak katıldığım radyo programında kitabınızdan bahsedebilirim. 23 Mayısta konuk olacağım program için bana buradan mesaj atabilirsiniz. Dünya paylaştıkça, birbirimize destek oldukça ve kitaplarla güzel...

Bu heyecanla beraber bir çekingenlik te vardı üzerimde. İlknur Hanım’ın yüzlerce bağlantısının arasından bu fırsatı kullanmak isteyen başkaları olabilir diye sabah işe giderken serviste okuduğum bu iletiye cevap yazmaya çekindim. Akşam üstü saatlerinde bir daha kontrol ettiğimde kimsenin cevaplamadığını görünce cesaretimi topladım ve ilk adımı attım:

Merhaba İlknur Hanım, Müşteri deneyimlerim üzerine yaşanmış, tamamen gerçek tecrübelerden oluşan kitabımı tüm kitapseverlere ücretsiz olarak Google Play üzerinden sundum. Detaylarına aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz: http://volkanyorulmaz.blogspot.com/2018/08/sadece-hakkm-aradm.html Sunacağınız destek sayesinde benzer tecrübeler yaşayan pek çok tüketiciye dokunabileceğimi ve onlara fayda sağlayacağımı düşünüyorum. Katkınız için şimdiden teşekkür ederim, Volkan

Ardından İlknur Hanım ile iletişimimizi sürdürdük ve kendisinden katılacağı radyo programında kitabımdan bahsedeceğini duyunca ayrı bir heyecanla 23 Mayıs 2019 Perşembe günü saat 18:00 de başlayacak yayımı iple çekmeye başladım. O gün işyerinde işler de biraz uzayınca mesaiye kaldım, bilirsiniz güvenlik duvarları ofislerde internetten yayın yapan radyoların dinlenmesine çoğu zaman izin vermez, ben de aynı durumla karşılaşınca cep telefonundan yayını pür dikkat dinlemeye başladım.



Sıra kitabıma geldiğinde İlknur Hanım’ın nazik sözlerini duymak, kitabımın dinleyicilere önerilmesi beni çok ama çok mutlu etti. Yaşadığım memnuniyetin tarifi mümkün değildi. Hal böyle olunca radyo programının podcast’ini de indirip kendime hatıra olarak sakladım. Programın kitabımla ilgili olan kısmını da aşağıdaki video da bulabilirsiniz.


Bu vesileyle, ST Endüstri Radyo'ya, programın yapımcısı Can Karadut'a ve kitabıma bu şanıs veren İlknur Üner’e bir kez daha teşekkürlerimi sunarım. Eğer siz de müşteri memnuniyeti arayan bir tüketicinin başından geçenleri okuyup başınızdan geçen ya da geçmesi muhtemel olaylara karşı aksiyonlarımı merak ediyorsanız şöyle buyurun:

26 Mayıs 2019 Pazar

Çalışkan Karıncalar

Bu hafta aile etkinliğimiz için Gizem Öğretmen bize 3 farklı oyun alternatifi göndermişti:

  • Salyangoz Yarışı
  • Kedi Fare Oyunu
  • Çalışkan Karıncalar


Biz bunlardan "Çalışkan Karıncalar"ı seçtik. Ben ve Okan yarıştık, annemiz de bizi çekti. En hızlı olanın kazandığı bu yarışlar tahmin edeceğiniz üzere oldukça hızlı bitti.

İlk oyunu ben kaybedince, ikinci oyunda ek bir kademe daha ekledik ama sonuç değişmedi.

Tabi videoları dikkatle izlerseniz, yarışma başlangıçlarının ne kadar "adil" olduğunu görebilirsiniz. Ama siz de bilirsiniz: "Kazanan Haklıdır." Her iki oyunu da kaybeden taraf olarak bana da tebrik etmek yakışır, tebrikler oğlum!

23 Mayıs 2019 Perşembe

Medium’da Ön Sayfada Olmak

Bir şeyler yazarken aldığım keyif benim için gerçekten çok büyük. Bir de o yazdıklarım birilerine ulaşıyorsa ve dokunuyorsa, işte o da apayrı bir keyif oluyor. Geçtiğimiz haftasonu PMI’ın sürdürülebilirlik raporunu okumuştum. Raporun içindeki Yunanistan örneği hoşuma gidince bunun üzerine bir şeyler yazıp Medium’da paylaşmıştım.

Dün akşam bu içerikle ilgili beni mutlu eden bir mail aldım:

Hi there,
Our curators just read your story, A Sustainable Tobacco Company and its Transformers in Greece, that you submitted for review. Based on its quality, they selected it to be recommended to readers interested in World and Environment across our homepage, app, topic pages, and emails.

You can also view stats for your story here.

Thanks for writing,
Your friends at Medium

Kaleme aldığım yazı Medium’un dünya ve çevre bölümlerinde ana sayfadan yayımlanacağını ilettikleri bu mai sonrasında içeriğin ilgili bölümlerin ön sayfasında olduğunu gördüm. Sonrasında da yüksek okunma sayısını izleyince oldukça mutlu oldum.
Bakalım sonraki içeriklerimde de bu başarıyı elde edebilecek miyim? Ne olursa olsun, keyif almak için yazmaya devam edeceğim.



İlgili içerik için:
http://volkanyorulmaz.blogspot.com/2019/05/a-sustainable-tobacco-company-and-its.html
https://medium.com/p/a-sustainable-tobacco-company-and-its-transformers-in-greece-80e6fe793e19?source=email-f7294ff203a4--writer.postDistributed&sk=2853ef26d07c127e1825c9d23e56b717

19 Mayıs 2019 Pazar

A Sustainable Tobacco Company and its Transformers in Greece

Philip Morris International (PMI) is moving towards a smoke-free future – one without cigarettes. PMI and its employees believe that something needs to start today to accelerate the arrival of an unsmoked world. That’s why the company wants smokers, nonsmokers and unsmokers to join them in making this conversation a global success and to help them grow a community of people who will help bring about a truly smoke-free future. So PMI started a campaign and called it ‘Year of Unsmoke’. It’s the global campaign to rid smoke from your life, the lives of your loved ones, and generally the world.


The ‘Year of Unsmoke’ is PMI’s urgent call to action to smokers, nonsmokers, regulators and agents of change across the world to drive a better future for the world’s 1.1 billion smokers and their families, loved ones and communities.

As PMI moves from cigarettes to smoke-free alternatives, its journey is also about transitioning to becoming a global sustainability leader. Recently, PMI has announced its sustainability report for 2018. This is the fourth Sustainability Report details the company’s sustainability strategy, which covers its products, operations and value chain, and is an integral part of PMI’s mission to unsmoke the world. It has four pillars:
  • Transforming business
  • Driving operational excellence
  • Managing social impact
  • Reducing environmental footprint

The report publication is part of the company’s commitment to transparency. As PMI moves from cigarettes to smoke-free alternatives, its journey is also about transitioning to becoming a global sustainability leader.

André Calantzopoulos, CEO of PMI, says it is not enough to focus on product alone “Our sustainability ambition extends to the way we operate, manage our social impact, and reduce our environmental footprint. Society’s expectations of businesses are changing, and we must play our part in addressing global challenges”.

For PMI, sustainability means creating long term value while minimizing the negative externalities associated with products, operations and value chain.

In 2018 Sustainability Report of PMI, a case study is shared which identifies the transformation to smoke-free future in Greek affiliate (Papstratos) and its impact on social and economic structure of Greece. This case is an important example of how PMI manages its social impact.
 

Transformers in Greece
Imagine for a moment that you are a machine operator in PMI’s factory in Greece, it is 2016 and you are told the factory is converting to deliver new products that will contribute to a smoke-free future. Fast-forward to 2018 – transformation is happening everywhere. Not just in factories but also in communications, commercial, and external affairs functions, for example. We are proud to face the challenges, and Papastratos, our Greek affiliate, is an exemplary story.

The only constant is our values, which have been our guiding light since Papastratos was founded some 87 years ago,” says the managing director Christos Harpantidis. So, once we had explained to employees why a transformation is taking place, most understood it to be a logical step forward. And, while change is not free of challenge, Papastratos recorded no serious negative economic impact for staff through 2016–2018. Ultimately, staff motivation was secured because PMI is intensifying the social dimension of its corporate purpose.

Our staff “get it.” And there is a domino effect as neighboring teams, in Bulgaria for example, gear up for growth in IQOS sales. But what caught our attention was that our agility at work was further primed by the long-standing government-debt crisis. People are willing to adapt. And while trust in business during the tough times has faded, Papastratos is recognized as a role model for rebuilding it. As Christos says, “People here see the transformation as an amazing period of their lives, and other companies in Greece can’t believe how fast we are moving.”

IQOS in Greece is already used by 150,000 people and 400 jobs are being created there in the smoke-free category. Core internal tasks for us in Greece have included achieving cultural and behavioral change, installing crossfunctional “enabler” teams, training over 500 people on new standards and machinery. Alongside that, we are installing new customer care and digital services, operating retail IQOS stores and e-commerce, expanding the sales car fleet, amending supply chain management processes, and engaging on our transformation vision with new external stakeholders, such as scientists and physicians.

Against this backdrop, we have assessed in 2017 the socio-economic impact of our business in Greece. Our findings showed that Papastratos contributed 2.2% to the Greek state revenues, with an economic value added (EVA) of EUR 157 million (0.1% of Greek GDP). For every EUR 1 of EVA by Papastratos, EUR 2.30 is added to the Greek economy, an increase of 66.7% on 2016. Additionally, every job at Papastratos indirectly supports 2.5 jobs in the overall Greek economy, thus supporting the income of 7,130 Greek citizens. Equally significant is the social impact of the Corporate Responsibility Plan, which invested more than EUR 2.2 million during 2009–2017 and aims to provide the most vulnerable social groups with relief from the economic crisis, while creating new economic prospects, empowering women, facilitating access to education, and supporting Greek tobacco growers.





Author's note: 

It is great to see PMI’s, a tobacco company, programs focus on promoting employment and decent work to improve the financial and economic security of the socially vulnerable individuals and families. There are many other cases stated in the Sustainability Report of PMI. If you are interested, you may read it from here:




4 Mayıs 2019 Cumartesi

Mutfakta "Deney"imledik


Hafta sonları kahvaltı sofrasından kalktıktan sonra eğer yapacak planlı bir aktivite yoksa bizi en çok zorlayan soru Okan’ın “Ben Şimdi Napayım?” sorusu oluyor. Bu Cumartesi sabahı da aynı soruyla muhatap olmadan önce, kahvaltı sonrası Okan biraz tabletindeki “minecraft” benzeri oyununu oynadıktan sonra tableti kapatmasını istediğimizde o soru geldi. Önce eşim onu evde bir köşeye atılmış aktivite kitaplarına ardından da okuldan gelen aile etkinliği kitaplarına yönlendirdi. Bir süre anne-oğul eşleştirme oyunlarıyla vakit geçirdikten sonra bu kez etkin olma sorumluluğu bana geçti. Ben de Okan ile eşleştirme ve boyama üzerine çalışırken Okan birden benden kağıt kalem almamı istedi.

Heyecanlı bir şekilde bana deney yapacağımızı söyleyip, deneyde takip edeceğimiz metodu yazdırmaya başladı. Hemen ardından da, kağıda döktüğü planı hayata geçirmek için beni mutfağa götürdü.

Mutfakta özgün malzemeler kullanarak iki farklı karışımla “deney” yaptık. İçinde şaraptan süt tozuna, salatalık kabuğundan pul bibere ne kadar alakasız malzeme varsa kullandık, bir başka deyişle israf ettik. Ama bu sayede beraber iyi vakit geçirmiş olduk. Bu esnada o malum “Ben Şimdi Napayım?” sorusundan da uzak kaldık. Geriye de iki hatıra video kaldı. Umarım videolarımızı beğenirsiniz:


En Pahallı Fotoğrafım

Dün akşam (Cuma – 03/05/2019) yemek sonrası tatlı yemek için Bostanlı’ya yürüdük, her yer kalabalık, cıvıl cıvıldı. Dönüşte, tam Reci’s e yaklaşırken ara sokaktan birden alttaki fotoğraftaki arkadaşlar yanımızda Okan’ı görünce hazine bulmuş gibi yanımıza geldiler. Ne olduğunu bile anlamadan bir telaşeyle biri balon yapmaya, biri papağanı göstermeye, biri de haydi fotoğraf çekelim demeye başladı. Bir dakika içinde kılış şeklinde bir balonu Okan’ın eline tutuşturup, papağanla hep beraber fotoğrafımızı çekmesi için eşimden destek istediler. Karanlıkta ne olup bittiğini anlamadığımız bu durumun sonunda arkadaşlardan biri “şu öğrenci kardeşlerine bi 20 lira verirsin babası” dedi. Öğrenci olmadığına eminim olduğum bu arkadaşlara cüzdandan 10 lira çıkarıp verdim. Son zamanlarda gözlemlediğim en ilginç girişimcilik fikri ile arkadaşlar çocuklu aileleri hedefleyip kalabalık yerlerde dolaşarak eminim ki iyi para kaldırıyorlardır. Benim için de hatıralarda kendi makinemle çekilen en pahallı fotoğraf olarak yerini aldı. Sağlık olsun...


2 Mayıs 2019 Perşembe

Binlerce İnsana Yazarak Dokunmuşum

Birilerine dokunmak, katkıda bulunmak, onlarla bir şeyler paylaşmak çok güzel. Bu hissi genelde yazdığım bloglarla yaşıyorum. Bunlara ek olarak bazen dergilerde, şirketimin sunduğu sosyal mecralarda da bir şeyler yazıp kendimi, gözlemlerimi, gelişmeleri ve bende bıraktığı izleri paylaşıyorum. Bunlara ek olarak geçtiğimiz yıl üç adet kitap yazdım.


Aslında ilkini bir kitaptan ziyade ürün olarak da görebilirsiniz. Şimdiye kadar blogumda yazdığım müşteri tecrübelerinden oluşan içerikleri tek bir kitap halinde toparladım. Tüm bunları meraklısı ulaşsın, okusun, farklı bir bakış açısı kazansın diye herkesin erişimine Google Play Kitaplar üzerinden sürdüm. Dilerseniz buradan “Sadece Hakkımı Aradım: Müşteri Memnuniyeti Arayan Bir Tüketicinin Başından Geçenler” adlı kitabımı indirebilirsiniz:



Kitapla ilgili daha fazla bilgiye ulaşmak isterseniz bu içerik tam sizlik:


Diğer iki kitabım ise daha mesleki konulardan oluşuyor. 2018 yılı içerisinde Kamu Gözetimi Kurumu’nun Bağımsız Denetçilik sınavına hazırlandım. Bu sınava hazırlanırken ciddi anlamda özverili bir çalışma yapıp tüm muhasebe ve denetim standartlarını okuyup, sınava yönelik notlar çıkardım. Bu kaynağın paylaşılması halinde bir çok insana faydalı olacağını, hem zaman hem de sınav kazandıracağını düşündüm. Bu vesileyle önce insanlara sadece sınavı nasıl kazandığımı anlattım:


Ardından da bu sınavda başarılı olurken kullandığım notlarımı herkese açtım.


Sınav Kazandıran Muhasebe Standartları Notları:


Sınav Kazandıran Denetim Notları:

Nisan sonu itibarıyla bu kitapların kaç kişiye ulaştığına bakmak için Google Play’den bir rapor çektim, gördüğüm tablo memnuniyet vericiydi. Herhangi bir reklam, promosyon, işbirliği vb. aktivite yürütmeden kitaplarım şimdiden iki bin kişiye ulaşmıştı. Bu tablo ve kitaplarımın altına yazılan yorumlar beni cesaretlendirdi. Türkiye’nin ve dünyanın farklı köşelerinden birilerine yazdıklarımla dokunabilmek harika bir şey. İşte bunu seviyorum!



Eğer çalışırken altını çizmeyi, sayfanın yanına notlar almayı seviyorsanız, aşağıdaki linkten kitapları pdf formatında da ücretsiz olarak indirebilirsiniz.

Sınav Kazandıran Muhasebe Standartları Notları

https://www.file-upload.com/0mmirafnxrdt

Sınav Kazandıran Denetim Notları

https://www.file-upload.com/al16jjnyjsjx



1 Mayıs 2019 Çarşamba

Quotes from Hatching Twitter

Some great quotes to remember from the book Hatching Twitter by Nick Bilton:


Ev asked his first question to Bill Campbell, a legendar CEO coach, who had mentored Steve Jobs and a long list of other titans during the coaching session:

What’s the worst thing I can do as CEO to fuck the company up?

Without skipping a beat, Campbell responded:

Hire your fucking friends!

---------------------------- 

 Let’s make better mistakes tomorrow.

 ---------------------------

Time heals all wounds, but some leave very visible scars.
----------------------------

For another short story from the book, you can read this one:
https://volkanyorulmaz.blogspot.com/2019/03/what-if-entrepreneur-like-jack-dorsey.html

Neden Kidega’dan Kitap Almamalısınız?


Enpara.com’un Kidega’dan yapılan 50 TL üstü alışverişlere verdiği 15 TL’lik iade sebebiyle 26 Nisan Cuma günü kidega.com’dan 3 adet kitap sipariş ettim. Kitaplar 30 Nisan tarihinde elime ulaştı. Kargo paketini açtığımda gördüğüm durum, yeni kitapların bende yarattığı tüm heyecanı benden çaldı. “Alibaba – Jack Ma’nın Evi” adlı kitabı indirimli haliyle 22.92 TL’ye sipariş etmiştim. Kargodan çıkan kitabın üzerinde ise kocaman 9.90 TL yazıyordu. Acaba fiyatı yanlış mı hatırlıyorum diye firmanın e-arşiv faturasını kontrol ettim, orada da 22.92 TL yazıyordu. Özetle, Kidega 9.90 TL etiketli bir kitabı sözde indirimle 22.92 TL’ye satmıştı.


Ben kidega.com ile enpara kampanyası sayesinde tanıştım ancak bu olumsuz müşteri deneyimi sonrası alışverişimizin devam edeceğini düşünmüyorum. Tabi ki firma hatasını anlar ve makul bir geri dönüş yaparsa durum değişir. Bununla beraber, bu yazıyı kaleme aldığım an itibarıyla kitabın fiyatının websitesinde daha da yükseldiğini gözlemledim.




Ardından merak edip websitesinin sahibi olna KLE Bilgi Teknolojileri A.Ş.’nin vergi levhasını sorguladım. Sonuç tahmin ettiğim gibiydi, son 3 yıldır bu firma kurumlar vergisi ödemiyordu. Bu da firmanın kar etmediğini gösteriyordu. Eğer müşterilerine bu şekilde olumsuz deneyimler yaşatmaya devam ederlerse önümüzdeki dönemde de bu tablonun değişmesi pek muhtemel gözükmüyor.





Google adsense

Analytics