10 Ağustos 2014 Pazar

İşte İlk İş: Günü Planlayın

İş yerinde güne başlarken o günü programlayıp, yapılacaklar listesiyle başlıyorsanız ne mutlu size... Eğer gelir gelmez PC'yi açıp, mail kontrol edip gazeteleri okumaya başlıyorsanız, vah vah. Daha önce Robin Sharma'nın blog'unda bir çok kez yazdığı gibi güne etkin bir şekilde başlayıp o gün yapmanız gerekenleri eksiksiz tamamlamak istiyorsanız mutlaka işteki ilk dakikalarınızda kendiniz için günü planlayın. Bir "To-Do List" hazırlayarak güne başlamak, günü verimli geçirmeniz için çok önemli. Mailleri, sesli mesajları ve gazeteleri daha sonraya bırakın ve önce o gün yapılması gerekenleri belirleyin. Böylece eve giderken yapmanız gerekenlerin tamamını ya da pek çoğunu yaptığınızı fark edeceksiniz.

Konuyla ilgili Harvard Business Review'in Tip of the Day'i de aşağıda:

What's the first thing you do when you get to your desk? Check email and listen to voicemails? This is the worst way to start the workday. Instead of automatically going into reactive mode and focusing on other people's priorities, begin your day with a brief planning session about what you need to get done. The moment you sit down, ask yourself: The day is over and I am leaving the office with a tremendous sense of accomplishment. What have I achieved? Thinking this through will help you distinguish truly important tasks from those that only feel urgent. Determine what to focus on, and then break down these tasks into specific actions and goals. Think about how to prioritize your list, and try starting your day with tasks that require the most mental energy. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Google adsense

Analytics