30 Aralık 2016 Cuma

Hepsiburada'nın Tutarsız Müşteri Hizmetleri

7 Aralık 2016 tarihinde hepsiburada’dan 49896403 no’lu sipariş ile “Arçelik 3280C Yeni Tiryaki Çay Makinası” satın aldım. Ürünü teslim alıp kutusunu açtıktan sonra içinden su ısıtıcı kapağının çıkmadığını farkettim. Hemen aynı gün hepsiburada websitesi üzerinden eksik aksesuar bildiriminde bulundum. Konuyla ilgili 13 Aralık tarihinde müşteri hizmetlerinden aşağıdaki mesajı aldım:

Değerli Müşterimiz,
49896403 nolu siparişinizde yer alan Arçelik 3280C Yeni Tiryaki Çay Makinesi-Gri ürüne ait iletmiş olduğunuz eksik aparat temin edilmiştir. İlgili aksesuar satıcı firma tarafından ücretsiz olarak, 5 iş günü içinde Yurtiçi Kargo’yla sizlere gönderilecektir. Bu süreçte devam eden sorun olması durumunda bizlere bilgi vermenizi rica ederiz.
Anlayışınız için teşekkür ederiz.
Saygılarımızla.

Gelen mesaj hepsiburada’ya güvenimi perçinlemişti, sorunum ile ilgilenmişler ve eksiğin giderilmesini sağlayacaklardı. Ancak yazılan ile yapılan aynı olmadı. Önce 5 iş günü geride kaldı ama hepsiburada’dan ses çıkmadı. Ardından defalarca twitter üzerinden yazıp, birçok kez müşteri hizmetlerini aradım. Her defasında eksik ürünün tarafıma iletileceği belirtildi. Ben soruna ilişkin gecikmenin 14 günlük cayma hakkımı etkileyip etkilemeyeceğini sorduğumda ise bu konuda kesinlikle mağdur olmayacağımı belirttiler. Ben de hepsiburada’ya güvenip bekledim. Ama beklemenin çözüm olmadığını düşünüp artık yeter diye düşündüğüm 24 Aralık günü hepsiburada müşteri hizmetlerinden Mert Bey ile görüşerek iade sürecimin başlatılmasını istedim. Kendisi de iade için yardımcı olacağını, sistemden iade yapacağım kargo bilgilerini oluşturması için 24 saat geçmesi gerektiğini tarafıma mail ve sms ile bilgi geleceğini iletti.

Yıl sonu yoğunluğu sebebiyle 24 Aralık’tan sonra bu konunun üzerine eğilemedim, ta ki 30 Aralık günü aşağıdaki mesaj gelinceye kadar:

Değerli Müşterimiz,
49896403 numaralı siparişinizde yer alan Arçelik 3280C Yeni Tiryaki Çay Makinesi adlı ürün hakkında 444 08 88 numaralı telefon üzerinden Arçelik firmasından talep etmeniz halinde tarafınıza gönderilecektir.
Ürünler kullanılmış olduğundan dolayı iade için ne yazık ki yardımcı olamamaktayız.
Anlayışınız için teşekkür ederiz.
Saygılarımızla.

Ben iade sürecinin başlamasını beklerken komik ve kendileriyle çelişen bir mesaj ile “kendilerince” konuyu kapamaya çalışıyorlardı. Buna istinaden aşağıdaki mesajı hızlıca kaleme alıp ilettim:

13.12.2016 08:07:13 tarih ve saatli iletinizde "49896403 nolu siparişinizde yer alan Arçelik 3280C Yeni Tiryaki Çay Makinesi-Gri ürüne ait iletmiş olduğunuz eksik aparatın temin edilmiştir. İlgili aksesuar satıcı firma tarafından ücretsiz olarak, 5 iş günü içinde Yurtiçi Kargo’yla sizlere gönderilecektir. Bu süreçte devam eden sorun olması durumunda bizlere bilgi vermenizi rica ederiz." olarak belirtmiştiniz.

Bugün ise bana Arçelik'i aramamı söylüyorsunuz.

1. Öncelikle ben bu ürünü içeriğinin eksik olması sebebiyle kesinlikle kullanmadım. Yani ürün kullanılmış değildir. Müşteri hizmetlerini her arayışımda da eksik parçanın giderilmesi için çok beklediğimi, 14 günlük iade süremin dolmasını kabul etmeyeceğimi söyledim. Telefon kayıtlarından da buna erişebilirsiniz. Zaten bu durumun iade süresini ve sürecindeki haklarımı kesinlikle etkilemeyeceğini müşteri temsilcileriniz de kabul etti.

2. Madem ilk mesajınızda ürün 5 iş günü içerisinde kargoya verilecekti, neden hala bana ürün gelmedi ve bugün beni Arçelik ile muhatap ediyorsunuz. Bu durumda benim herhangi bir kusurum yokken bu şekilde bir iş yükünü müşteriye nasıl yüklersiniz? Ayrıca bana gönderdiğiniz ilk mesaj hayal ürünü müydü?
Tüm bunları göz önünde bulundururak konuyu bir kez daha değerlendirmenizi önemle RİCA ederim.


Şimdiye kadar hepsiburada’dan herhangi bir mesaj gelmedi ama konuyu yakından takip edeceğim ve tarafıma yapılan asılsız bildirimler sebebiyle özür dileyip sorunu çözmek yerine beni bu şekilde ortada bırakan bu firmanın müşteri memnuniyetini mi kar maksimizasyonunu mu tercih edeceğini merakla bekliyorum. Yorum sizin…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Google adsense

Analytics